۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۵۶۷۸۸۷
در نمایشگاه کتب و نرم افزارهای علوم قرآنی ارومیه برگزار می شود؛

نمایش زندگینامه و آثار آیت الله قریشی

زندگینامه و تألیفات آیت الله علی اکبر قریشی، مفسر بزرگ قرآن کریم و از مفاخر ملی قرآنی در نمایشگاه کتب و نرم افزارهای علوم قرآنی در ارومیه به نمایش درآمده است.
نمایشگاه علوم قرآنی

رضا محمودپور، مسؤول بخش نسخ خطی کتابخانه مرکزی ارومیه در حاشیه نمایشگاه کتب و نرم افزارهای علوم قرآنی ارومیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار کرد: کتابخانه مرکزی ارومیه امسال در چهار بخش کودک، نسخ خطی، آثار مفاخر استان و همچنین کتب مذهبی مختلف در نمایشگاه حضور یافته است.

وی با اشاره به نمایش عمومی زندگی نامه و آثار مفاخر و مشاهر آذربایجان غربی در کتابخانه مرکزی ارومیه، افزود: باتوجه به مطابقت نمایشگاه با محتوای آثار آیت الله قریشی که بیشتر در حوزه قرآن و عترت است، زندگینامه و آثار ایشان در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.

محمودپور از نگهداری۱۶۰ نسخ خطی و چاپ سنگی در کتابخانه مرکزی ارومیه خبر داد و تصریح کرد: این منابع بیشتر در زمینه ادبیات، دین، تاریخ و طب است، البته بیشتر آنها با موضوعات مذهبی و قرآنی است که در این نمایشگاه نیز دو نمونه از جمله "قواعد اصول دین" و "مجموعه البحرین" با قدمت بیش از 100 سال به نمایش گذاشته شده است.

مسؤول بخش نسخ خطی و چاپ سنگی کتابخانه مرکزی ارومیه اظهار کرد: تجهیزات، مکان و اصول نگهداری نسخ خطی در کتابخانه مرکزی ارومیه بر اساس استانداردها است.

وی نسخ خطی را منابع تاریخی و فرهتگی کشور خواند و از مردم خواست در صورت داشتن نسخ خطی آنها را برای حفاظت و نگهداری اصولی به کتابخانه مرکزی ارومیه تحویل دهند.

محمودپور در پایان با اشاره به معرفی ظرفیت های کتابخانه مرکزی ارومیه در نمایشگاه، گفت: عضوگیری کتابخانه مرکزی ارومیه در زمان برگزاری نمایشگاه کتب و نرم افزارهای علوم قرآنی به صورت نیم بها انجام می شود.

نمایشگاه کتب و نرم افزارهای علوم قرآنی از ۱۹ تا ۲۴ خرداد ماه در سالن نمایشگاهی مجتمع فرهنگی و هنری ارومیه دایر است و علاقه مندان می توانند برای خرید کتب قرآنی با ۵۰ درصد تخفیف  از ساعت ۱۲ تا ۲۰ به نمایشگاه مراجعه کنند./936/ت303/ب1

ارسال نظرات