۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۵۶۷۰۴۵
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

شب‌های قدر بهترین فرصت برای توبه و انابه به درگاه احدیت است

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با تاکید بر اینکه خداوند غفار است، گفت: شب‌های قدر بهترین فرصت برای توبه و انابه به درگاه احدیت است.
حجت الاسلام انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه، شب گذشته در جلسه اخلاق که به مناسبت ماه مبارک رمضان در حسینیه همدانی‌ها برگزار شد، گفت: براساس آیات و روایات هیچ کجا برای انسان با ارزش‌تر از ایامی که در دنیا زندگی می‌کند، نیست.

وی افزود: ما قبل از آن که به دنیا بیاییم مراحل مختلفی را طی کردیم تا به عالم دنیا رسیدیم. پیش از عالم دنیا انسان هیچ تکلیفی بر عهده نداشت زیرا هنوز ارزش ارائه تکلیف را کسب نکرده بود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه تکالیف گوهر گران‌بهایی است که خداوند به انسان عطا کرد، اظهار داشت: گوهر را باید در محلی امن و با ارزش قرار داد انسان از زمانی که مکلف شد توانست گوهر تکلیف را کسب کند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اینکه تکالیف به دو صورت تکوینی و تشریحی است، اظهار داشت: همه موجودات تکالیف تکوینی را قبول دارند اما امانت تکالیف تشریحی را که بسیار سنگین بود تنها انسان پذیرفت.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه انسان محلی با ارزش برای قرار دادن تکالیف تشریحی بود، ادامه داد: همه انسان‌ها قبول کردند که تکالیف الهی را انجام دهند اما متاسفانه برخی با ورود به این دنیا بر خلاف آن تکالیف حرکت کرده و تمام گوهرهای الهی را از وجود خود دور کرده و در مادیت غرق شدند.

وی ادامه داد: این افراد در قیامت با اضطراب و پشیمانی وارد می‌شوند و مشاهده می‌کنند که همه درهای جبران بسته شده و کاری دیگر نمی‌توانند انجام دهند اما کسانی که به تکالیف عمل کردند خواهند دید همه درهای فیوضات به روی آنان گشوده شده است.

این دانشمند فرزانه با بیان اینکه مواهب و لذائذ دنیوی تنها تا هنگام مرگ همراه انسان است، گفت: تنها کسی که انسان را برای خودش می‌خواهد خداوند متعال است، اوست که به انسان‌ها روزی می‌دهد که متاسفانه بسیاری از انسان‌ها با دور ریختن گوهرهای وجودی اهل کفران می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با تاکید بر اینکه خداوند غفار است، عنوان کرد: خداوند توبه پذیر است اما تا زمانی که انسان در این دنیا حیات دارد و شب‌های قدر بهترین فرصت برای توبه و انابه به درگاه احدیت است. بسیاری از اهل جهنم در قیامت از خداوند درخواست می‌کنند تا آنان را به عالم دنیا بازگرداند تا عمل صالح انجام دهند اما هرگز آنان به عالم دنیا باز نخواهند گشت.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که مومن را دفن می‌کنند مجدد از خداوند درخواست می‌کند، بارالها؛ مرا مجدد به دنیا بازگردان تا تو را عبادت کنم؛ انسان اگر خواهان به دست آوردن گوهر گران‌بهای سعادت است باید نسبت به عالم دنیا شناخت داشته باشد./813/پ202/ب1

ارسال نظرات