۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۵۶۶۹۲۴
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران:

مسأله بورسیه و توانمند سازی کادر مدارس را با جدیت دنبال می‌‌کنیم

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با تأکید بر این که در حوزه‌های علمیه خواهران باید یک صدای واحد وجود داشته باشد عنوان کرد: تصمیم‌سازی و هماهنگ‌سازی از قطعی‌ترین اقداماتی است که دنبال می‌کنیم.
حجت الاسلام بهجت پور

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور در جمع مدیران و معاونان حوزه علمیه خواهران استان قم ضمن تبریک ولادت با سعادت امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان باید تلاش کنیم تا حس حضور در این ماه مبارک را پیدا کنیم و همه ما نیاز به این حس داریم و باید بدانیم که در مهمانی خدا هستیم و تمام اعمال ما عبادت است.

وی افزود: برترین نقطه کشور، استان قم است، چراکه استان قم قطب جهان تشیع است و حوزه‌های علمیه قم نقطه‌های پرواز هستند.

استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت و فرصت‌های موجود استفاده کنیم و باید تدبیری برای تقویت حوزه‌های علمیه خواهران و رساندن آن‌ها به اوج داشته باشیم.

وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه خواهران استان قم از سال ۱۳۹۲ فعال شده است اما باید سرعت بسیار زیادی داشته باشد.

مدیر حوز‌ه‌های علمیه خواهران سراسر کشور عنوان کرد: حوزه‌های علمیه خواهران ۲۲ سال است که تاسیس شده است اما به جرئت می‌توانم بگویم که در برخی از زمینه‌ها بسیار بهتر و قوی‌تر از حوزه‌های علمیه برادران عمل کرده‌ایم.
 

وی با تأکید بر اینکه مدیران حوزه‌های علمیه خواهران از بهترین‌ها هستند بیان کرد: امیدوارم که حوزه‌های علمیه خواهران بتوانند،‌ الگویی مطلوب از حوزه علمیه شیعه حتی برای برادران ترسیم کنند و مجموعه پیشنهادات را به حوزه‌های علمیه برادران نیز ارائه دهند.

استاد برجسته حوزه‌های علمیه ضمن تشکر از زحمات آیت‌الله شرعی و حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی در حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: در حال حاضر در حوزه‌های علمیه خواهران اشتهای سیری ناپذیری برای پیشرفت کیفی داریم و این مسئله موجب افتخار است.

وی ابراز کرد: بنده اعتقاد به برنامه‌ریزی در بدنه حوزه‌های علمیه دارم چراکه مدیریت در حوزه مدیریت از بالا نیست بلکه اتفاقات در حوزه‌های علمیه باید در مدارس رقم بخورد.

وی افزود: همه حوزویان اعم از استادان، کادر اداری و طلاب باید خود را در این بستر سازی شریک بدانند چراکه حوزه علمیه در صورتی موفق می‌شود که هماهنگی داشته باشیم و باهم فعالیت کنیم.

استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: همکاران بدانند که ما تصمیم‌سازی را در کشور توزیع کرده‌ایم بنا براین سال ۱۳۹۷ را سال رفع مشکلات و نواقص نام‌‌گذاری کردم و به همه معاونان نیز ابلاغ شده است که آسیب‌های موجود در معاونت خود را شناسایی و برای رفع آن‌ها اقدام کنند.

وی ادامه داد: در نظر داریم برای بررسی یپیشنهادات کمیته‌های تشکیل شود بنابراین نظرات همه شما در خصوص طرح‌های گرفته و براساس آن‌ها تصمیم‌گیری می‌‌کنیم.

مدیر حوز‌ه‌های علمیه خواهران سراسر کشور با تأکید بر اینکه در حوزه‌های علمیه خواهران باید یک صدای واحد وجود داشته باشد عنوان کرد: تصمیم‌سازی و هماهنگ‌سازی از قطعی‌ترین اقداماتی است که دنبال می‌کنیم.

وی با تأکید بر ضرورت همانگی کامل در بخش‌های مختلف حوزه‌های علمیه خواهران بیان کرد: برای اینکه یک نظام هماهنگ داشته باشیم، شما باید همه طرح‌های خود را برای ما ارسال کنید.

استاد برجسته حوزه‌های علمیه با بیان اینکه باید برنامه‌ها به‌گونه‌ای باشد که به راحتی قابل اجرا باشد تصریح کرد: در مدارس علمیه خواهران باید فعالیت‌ها و برنامه‌های به صورت خودجوش انجام شود و این محقق نمی‌شود مگر این که مدارس محور قرار گیرند و وظیفه ما در ستاد تنها پشتیبانی است.

وی با بیان تأکید بر ایجاد منابع پایدار برای مدارس علمیه خواهران ابراز کرد: ما باید در خدمت و پشتیبان مدارس علمیه خواهران باشیم و دغدغه‌ ما فقط مدارس باشد؛ مدرسه محوری موجب می‌شود که اگر ستاد و مدیریت استان هم تعطیل شد، مدرسه به فعالیت خود ادامه دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور با بیان اینکه حوزه‌های علمیه باید به اصالت خود نزدیک شود اظهار کرد: ظرفیت‌سازی، توزیع و اشباع مدیریت در مدارس باید صورت گیرد و ما از این مسئله حمایت می‌کنیم.

وی افزود: در سال جاری مسئله بورسیه و توانمند سازی کادر مدارس را با جدیت دنبال می‌‌کنیم چراکه مدارس علمیه خواهران باید در سطح متعالی قرار داشته باشند و کادر مدارس نیز باید تثبیت شوند.

استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه حوزه‌ علمیه باید نظم و ثبات داشته باشند خاطرنشان کرد: باید به مدیران و کادر مدارس اعتماد داشته باشیم و اعتقاد دارم که اگر این اعتماد وجود نداشته باشد، موفق نخواهیم شد. /۹۲۴/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات