۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۰
کد خبر: ۵۶۶۵۶۲
جلیلی در قم:

انقلاب افسانه شکست ناپذیری استکبار را ابطال کرد | فتنه‌ها در بستر تردیدها شکل می‌گیرد

عضو مجمع تشخیص مصلحت تأکید بر مسأله هسته‌ای را دفاع از تمام حقوق کشور دانست و گفت: منطق دشمن روشن است و با ایستادن در مقابل حق هسته‌ای، راجع به سایر حقوق این کشور هم متعرض می‌شود.
سعید جلیلی سعید جلیلی | گردهمایی حوزه و انقلاب اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی، در گردهمایی "حوزه و انقلاب اسلامی " که در سالن اجتماعات دارالشفاء برگزار شد، در تبیین گفتمان هسته‌ای رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: انقلاب اسلامی حرکتی بود که از ابتدای شروع آن تمام دشمنان و شیاطین سعی داشتند، در مقابل آن ایستاده و مانع رسیدن به اهداف آن شوند.

نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: تجربه انقلاب اسلامی نشان داده که گزینه نظامی آخرین انتخاب دشمن نیست بلکه اولین انتخاب است، بنابراین اگر از گزینه‌های دیگری استفاده کنند، نشان دهنده این است که گزینه نظامی قابلیت اجرا ندارد.

وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی دارای اهداف، اصول و مبنایی است، گفت: نظام اسلامی دردفاع از ارزش‌ها و رسیدن به اهداف والای خود جدی است، از این رو با توجه به آمادگی دشمن، انقلاب اسلامی هم باید آمادگی‌های لازم را داشته باشد.

جلیلی عنوان کرد: یکی از اموری که در این عرصه اولویت و اهمیت دارد شناخت و ارتقای منابع قدرت است، چراکه این منابع هستند که آمادگی لازم را ایجاد می‌کنند و این امر هم هوشیاری و آمادگی لازم را می‌طلبد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شناخت واقعیات و صحنه نبرد را ضروری توصیف و بیان کرد: از مسائل بسیار مهمی که در این عرصه دارای اهمیت است، شناخت واقعیات و تحولات محیطی و منطقه‌ای است که بدون درک و تحلیل صحیحی از این تحولات حضور در چنین عرصه مهمی امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان این‌که از دو واقعیت مهم در این عرصه نمی‌توان چشم‌پوشی کرد، گفت: نخست این که حداقل در 70 سال گذشته، مناسباتی از قدرت شکل گرفته است، بر اساس این مناسبات تنظیماتی را شکل داده و خیلی از اهداف و نگاه‌هایی که داشته‌اند را محقق کرده‌ و قدرت خود را افزایش داده‌اند، منطق آنها در این قضیه همان منطق قدیم استکبار است که چون صاحب قدرت هستند، پس زور می‌گویند.

جلیلی ادامه داد: این کشورها توسط همین مناسبات طوری چهره‌ خود را در دنیا معرفی کرده بودند و امروز هم مانند سابق روی آن مانور می‌دهند که اراده هرکاری را کنند، آن را انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: واقعیت دوم این است که انقلاب اسلامی حقیقتی را به دنیا نشان داد که در نتیجه آن افسانه شکست ناپذیری قدرت‌های استکباری ابطال شد و ثابت شد که این‌گونه نیست که هرچه ابرقدرت‌ها اراده کنند همان شود، مصداق بارز این جریان شکست حکومت پهلوی و دولت بعثی صدام با وجود حمایت‌ همه جانبه‌ دولت‌های استکباری بود.

نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی افزود: امروز ابرقدرت‌های جهان این نکته را به خوبی دریافت کرده‌اند، هر مکانی که صحنه نبردی ایجاد شود و دو اراده در مقابل هم قرار گیرند، انقلاب اسلامی این قدرت را دارد که اراده خود را محقق کند.

جلیلی با بیان این‌که دولت‌های استکباری جهان دو راه دارند، گفت: دشمنان می خواهند انقلاب را از مسیر خود منصرف یا منحرف کنند، بحث هسته‌ای هم از همین مقوله است، آنها باید بر اساس زور و تزویری که اعمال می‌کنند، بهانه‌ای برای مقابله با انقلاب اسلامی پیدا کنند که مسأله هسته‌ای هم یکی از این بهانه‌ها است.

وی تأکید کرد: خود فهم این موضوع بسیار مهم است، رهبر معظم انقلاب هم بر این نکته تأکید دارند که دقت شود، آنچه طرف مقابل می‌گوید، علت است یا بهانه.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مسأله هسته‌ای را دفاع از تمام حقوق کشور توصیف و بیان کرد: باید توجه داشت که مسأله هسته‌ای صرف دفاع از حق هسته‌ای نیست، بلکه دفاع از تمام حقوق این کشور است، چراکه منطق دشمن روشن است و با ایستادن در مقابل حق هسته‌ای، راجع به سایر حقوق این کشور هم متعرض می‌شود، بنابراین اگر از حقی دفاع می‌شود، باید به گونه‌ای باشد که دشمن جرأت تعرض به سایر حقوق را به خود ندهد.

وی تأکید کرد: هدف دشمن ممانعت از قدرتمندی کشور است و با فشار از بیرون و تهدید از داخل سعی در رسیدن به این هدف دارند، به همین خاطر بعد از مسائل هسته‌ای مسائل موشکی و بحث قدرت منطقه‌ای ایران را به میان کشیده و بهانه قرار می‌دهند.

جلیلی مهمترین منبع قدرت نظام را پشتیبانی مردم دانست و بیان کرد: یکی از مهمترین منابع قدرت نظام، وجود مردمی است که در تمام جریانات، پشتیبان نظام هستند که در نتیجه آن نظام اسلامی توانسته است در برابر تهدید‌ها مقاومت کند و این اظهارات طرف مقابل است، اگر در این قدرت تردید و تزلزل ایجاد شود، دشمن امیدوار می‌شود.

وی درباره علت اجازه رهبر انقلاب برای مذاکرات هسته‌ای گفت: دلیل اجازه رهبر معظم انقلاب به مسؤولان وقت برای مذاکرات هسته‌ای برطرف کردن برخی تردید‌های ایجاد شده بود، باید توجه داشت که امروز فتنه‌ها در تردیدها شکل می‌گیرد.

نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به بند 37 برجام اظهار داشت: در هر توافقی حق طرفین معاهده است که در صورت خارج شدن یکی از طرف‌های آن، طرف دیگر اجرای تعهدات را به شکل جزئی و کلی متوقف کند، اما طبق بند 37 سند برجام، ایران حتی حق شکایت از طرف‌های برجام را ندارد و در صورت شکایت، تمامی قطع‌نامه‌ها دوباره برمی‌گردد.

وی مطرح کرد: برخی می‌پرسند، اگر برجام بد است، چرا آمریکا از آن خارج شده است، باید گفت وقتی ایران همه تعهدات خود را انجام داده و حال نوبت انجام تعهدات آمریکا رسیده است، چرا آمریکا در این معاهده بماند، بنابراین از آن خارج شده و پس از آن با سه کشور اروپایی فشار تحمیل شده بر ایران را حفظ می‌کند./876/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات