۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۵۶۶۲۲۱
استاد حوزه علمیه:

رباخواری بانک‌ها خلاف فقه اسلامی است

استاد حوزه علمیه گفت: بانک‌های ما آلوده به آه و ناله مردمی است که اموالشان به واسطه گرفتن وام مصادره شده است کجای فقه آمده که به ازای هر ۳۰ میلیون وام فرد وام گرفته ۸۰ میلیون باید پس بدهد آیا از این ربوی‌تر هم می‌شود.
احدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احدی استاد سطح عالی حوزه علمیه، شب گذشته در سلسله جلسات معرفتی ماه مبارک رمضان که در حسینیه الزهرا(س) برگزار شد، گفت: محاسبه اعمال در قیامت بسیار سخت و دقیق خواهد بود.

وی افزود: لازم است انسان قبل از آن که مرگش فرا رسد خود نعمت‌ها و جنایات را محاسبه کند، نعمت‌ها برای استدراج و جنایات شامل استغفارات می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین احدی با بیان اینکه نعمات الهی برای امتحان انسان است، ابراز کرد: خداوند به انسان نعمت‌ می‌دهد تا میزان سرگرم شدن او با نعمت‌ها را ارزیابی کند نعمت‌های دنیا اگر سبب غفلت انسان شوند همان‌ نعمت‌ها مایه عذاب اخروی او خواهد شد بنابراین صندلی، ثروت، سلامتی و غیره همه برای آزمایش انسان‌ها است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه با تاکید بر اینکه انسان باید نعمت الهی را برای کسب رضای خداوند استفاده کند، اظهار داشت: اینکه خداوند به انسان نعمت بیشتری عطا می‌کند بیانگر داشتن ژن برتر نیست بلکه وسیله امتحان الهی است تا مشخص شود به چه میزان اهل طغیان است.

وی ادامه داد: انسان نباید فریب دنیا را بخورد، رفاهیات و نعمات دنیوی نباید باعث شود انسان به تدریج وارد جهنم شود. خداوند به انسان گناهکار فرصت فرا رسیدن عذابش را می‌دهد تا اگر توانست در همین حین توبه کرده و اهل استغفار شود.

 حجت الاسلام والمسلمین احدی با بیان اینکه انسان باید طهارت را اصل بداند و اعمال خود را به گونه‌ای انجام دهند که خداوند در هنگام مرگ به او سلام دهد، گفت: تزکیه نفس باید بالاترین هدف انسان باشد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه با تاکید بر اینکه انسان باید از قیامت بترسد و حیا کند، عنوان کرد: اگر در مجموعه‌ای بیت المالی خورده شود و اختلاس صورت بگیرد رییس آن مجموعه نیز عذاب می‌شود. کسانی که اهل قرآن کریم و خوف از خداوند هستند از گناه اجتناب می‌کنند و دست به بیت المال نمی‌زنند.

وی افزود: امروز بانک‌های ما آلوده به آه و ناله مردمی است که تولیدات و اموال و مسکنشان به واسطه وام‌های ربوی بانک‌ها مصادره شده است، کجای فقه آمده است که در ازای هر 30 میلیون وام فرد وام گرفته 80 میلیون باید پس بدهد آیا از این ربوی‌تر هم می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین احدی با تاکید بر اینکه مراجع تقلید از این امور مبرا بوده و اهل استغفار هستند، خاطرنشان کرد: مراجع تقلید خط قرمز دارند خط قرمز آنان امام صادق(ع) و امام باقر(ع) است و مهمترین هدف آنان هدایت گری و روشن گری در دین است./813/پ202/ب1

ارسال نظرات