۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۵۶۵۶۶۸
مسؤول معاونت تبلیغ حوزه علمیه در خراسان شمالی:

۱۳۰ روحانی طرح هجرت در خراسان شمالی فعالیت می‌کنند

مسؤول معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم در خراسان شمالی از فعالیت ۱۳۰ روحانی مبلغ خواهر و برادر در قالب طرح هجرت در استان خبر داد.
حجت الاسلام مهرپویان

حجت‌الاسلام مهدی مهرپویان، مسؤول معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم در خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از فعالیت 130 روحانی مبلغ در قالب طرح هجرت بلندمدت در این استان خبر داد.

وی افزود: از مجموع این تعداد 46 نفر مبلغه خواهر و مابقی مبلغ برادر هستند که بیشتر آنها در روستاهای استان خراسان شمالی به فعالیت تبلیغی مشغول هستند.

حجت‌الاسلام مهرپویان گفت: هجرت، طرحی است که پس از رهنمود رهبر معظم انقلاب برای هجرت روحانیان به مناطق مورد نیاز و انجام امور تبلیغی و آموزشی در کشور به‌صورت جدی آغاز شد.

وی با بیان این‌که طرح هجرت بلندمدت از سال 80 در خراسان شمالی آغاز شد، اظهار داشت: در این طرح روحانیان مبلغ از حوزه‌های علمیه بزرگ به روستاها و شهرها مهاجرت کرده و با اسکان در محل به فعالیت تبلیغی می‌پردازند.

مسؤول معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم در خراسان شمالی افزود: در طرح هجرت بلندمدت روحانی مبلغ حداقل به مدت یک سال در روستاهای دارای جمعیتی بیش از هزار و 500 نفر مستقر و ساکن می‌شود.

حجت‌الاسلام مهرپویان که مسؤول اداره تبلیغ مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی هم هست، خاطرنشان کرد: افزون بر 130 روحانی فعال در طرح هجرت، 13 روحانی مبلغ در قالب طرح بینات و 10 روحانی هم به‌صورت جهادی در حال فعالیت تبلیغی در مناطق مختلف استان هستند.

وی با بیان اینکه بینات طرحی است که در قالب آن روحانیان به مدارس آموزش و پرورش اعزام می‌شوند، ادامه داد: فعالیت تبلیغی نیروهای جهادی هم زیر نظر این معاونت انجام شده و مبلغان جهادی در این معاونت پرونده دارند./9314//۳۰۳/خ

ارسال نظرات