۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۵۶۵۶۴۲
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر:

رسالت امروز حوزه پرورش طلاب نخبه انقلابی است

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر بقا و دوام دین را در گرو مجاهدت ها و تلاش های علمی حوزه های علمیه دانست و گفت: امروز حوزه های علمیه ضمن پرورش و تربیت طلاب فاضل و انقلابی باید در عرصه جهاد علمی نیز گام های اثرگذاری بردارند.
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر

حجت الاسلام مهدی خوبانی، مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، به رسالت مهم حوزه های علمیه در تربیت و پرورش طلاب نخبه انقلابی اشاره کرد و گفت: امروز توقع از حوزه های علمیه به تناسب از گذشته بسیار بیشتر و مهم تر است.

وی با بیان این که حوزه هیچ گاه نسبت به انقلاب و نظام بی تفاوت نبوده است، افزود: حوزه های علمیه به عنوان مرکزی که نخستین جرقه های انقلاب از آنجا زده شد همواره پشتیبان انقلاب و نظام اسلامی بوده چون انقلاب اسلامی را جریان و نهضتی برخواسته از حوزه می داند.

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به اینکه جریان اصیل و ریشه دار حوزه و روحانیت در هیچ مقطعی پشتیبانی خود از انقلاب اسلامی را ترک نکرده است، بیان داشت: روحانیت همواره مشاوری امین و متعهد برای مسؤولان کشور بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان اینکه حوزه های علمیه همواره محل پرورش عالمان و بزرگان دینی بوده است، تصریح کرد: حوزه های علمیه در یکصد سال اخیر نقشی مهم و اثرگذاری در دفاع و حراست از دین و ارزش های الهی ایفا کردند که این نقش محوری و تعیین کننده باید مضاعف بر آنچه که در گذشته وجود داشته امروز نیز دنبال شود.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با تاکید بر این که امروز وظیفه حوزه های علمیه سنگین تر از گذشته است، بیان داشت: در شرایط امروز جامعه حوزه های علمیه باید طلابی نخبه، مهذب و انقلابی را پرورش دهند تا بتوانند نیازهای روز جامعه را تامین کنند.

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به اینکه حوزه های علمیه همواره به رسالت خود در برابر انقلاب و نظام اسلامی عمل کردند، افزود: امروز در مقطعی هستیم که دشمنان و بدخواهان انقلاب با همه توان خود به دنبال تضعیف انقلاب هستند و در چنین شرایطی نقش حوزه و روحانیت در پشتیبانی از این نظام دینی سنگین تر است.

وی با بیان این که حوزه های علمیه جایگاه امروز خود را مدیون انقلاب اسلامی می دانند، خاطر نشان کرد: پیروزی نهضت انقلاب که از متن حوزه های علمیه بود به پیشرفت های مناسبی در حوزه منجر شده است.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین اقدامات و اثرات حوزه های علمیه حفظ و تبیین دین در طول تاریخ بوده است، افزود: اگر تلاش ها و زحمات حوزه های علمیه نبود امروز چیزی از دین و حقایق دینی باقی نمی ماند.

حجت الاسلام خوبانی بقا و دوام دین را در گرو مجاهدت ها و تلاش های علمی حوزه های علمیه دانست و افزود: امروز حوزه های علمیه ضمن پرورش و تربیت طلاب فاضل و انقلابی باید در عرصه جهاد علمی نیز گام های اثرگذاری بردارند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز همه نگاه ها به خروجی حوزه های علمیه دوخته شده است، گفت: اگر این خروجی طلابی فاضل، متهعد، متخصص و توانمند باشند به طور حتم مورد استقبال جامعه قرار خواهند گرفت.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با تاکید بر این که حوزه های علمیه باید با تلاش های علمی، مرجعیت فکری و عقیدتی خود را در جامعه امروز حفظ و تقویت کنند، افزود: یکی از اهداف مهم دشمن در جامعه امروز نیز خلق جایگزینی برای این مرجعیت اثرگذار و مورد وثوق فکری جامعه است که باید هوشیار باشیم.

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که جامعه امروز تلاش می کند خود را با تحولات جهانی در عرصه های مختلف وفق دهد، گفت: به همین دلیل هر روز شاهد تغییر نیازهای جامعه در بخش های مختلف هستیم که همین مساله سبب شده حوزه های علمیه برای پاسخگویی مناسب به نیازهای جامعه در مسیر تولید علم و دانش گام بردارند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حوزه های علمیه با پشتوانه عظیم فکری و فقهی که دارد می تواند در جهت تامین و رفع بسیاری از نیازهای جامعه امروز گام های موثری بردارد، خاطر نشان کرد: فقه شیعه که امروز محور مسائل علمی در حوزه است قدرت استنباط و پاسخگویی به همه نیازها و مسائل مبتلابه جامعه را دارد./۹۵۰/ت303/ب1

ارسال نظرات