۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۵۶۵۵۲۶

انتقاد آیت الله فقیهی از شعار زدگی برخی مسؤولان | شعارها باید همراه با عمل باشد

عضو جامعه مدرسین با تأکید بر این‌که شعار مسؤولان باید همراه با عمل باشد، گفت: متأسفانه امروزه برخی افراد شعارهایی را مطرح می‌کنند تا در سایه این شعارها به پست و مقام‌های دنیوی برسند.
آیت الله فقیهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن کریم که در مسجد سلماسی قم برگزار شد، به تفسیر آیه 43 سوره بقره پرداخت و گفت: در این آیه شریفه نماز و امر به نماز جماعت مورد توجه پروردگار قرار گرفته است.

وی با اشاره به این‌که نماز باید به‌صورت جماعت اقامه شود، اظهار داشت: نباید این‌گونه باشد که هرکدام از ما به کنج اتاق خلوتی برویم و به‌صورت تنهایی نماز را اقامه کنیم، بلکه نماز باید همراه با دیگران برپا شود.

آیت‌الله فقیهی با بیان این‌که نماز جماعت در عین عبادی بودن سبب تقویت اتحاد میان مسلمانان شود، ابراز داشت: روند جامعه اسلامی به این شکل نیست که کسی در انزوا قرار گرفته و به مسیر خود ادامه دهد، بلکه مطلوب آن است که افراد در متن جامعه قرار گیرند و در ضمن انجام اعمال عبادی به مردم خدمت برسانند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که اتحاد یک حرکت اجتماعی است که باید از مساجد و نمازهای جماعت ایجاد شود، مطرح کرد: باید سعی کنیم با حضور در مساجد  و نمازهای جماعت زمینه انسجام ملی و پرهیز از نفاق و دورویی را ایجاد کنیم.

وی به بخشی از آیه 43 سوره بقره اشاره کرد و با تأکید بر این‌که شرکت در نماز جماعت باید همراه با انفاق و توجه به خمس و زکات باشد، عنوان داشت: اگر کسی نمازگزار باشد، اما توجهی به پرداخت خمس و زکات نداشته باشد و اهل انفاق نباشد، نمازش بی‌اثر است.

آیت‌الله فقیهی خاطرنشان کرد: نماز جماعت مقدمه‌ای است برای این‌که کنار مردم باشیم و نیازهای شان را در حد توان خودمان حل کنیم؛ نماز جماعت باید به ما کمک کند تا در جامعه مؤثر واقع شویم و مؤثر بودن نیز مبتنی بر آن است که گره از امور مردم بگشاییم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که نماز جماعت باید افراد انقلابی تربیت کند، اضافه کرد: انقلابی بودن به این معنا است که افراد اهل عمل شوند، نه این‌که تنها به شعار دادن اکتفا کنند؛ نمازگزار حقیقی و فرد انقلابی کسی است که اهل پرداخت خمس و زکات بوده و از هرگونه رذیلت اخلاقی دوری کند و درعین‌حال پشتیبان رهبری باشد.

وی با تأکید بر این‌که همه مردم به‌ویژه مسؤولان باید شعارشان همراه با عمل باشد، افزود: متأسفانه برخی افراد امروزه در جامعه یکسری شعارهایی را مطرح می‌کنند تا در سایه این شعارها به پست و مقام‌های دنیوی دست پیدا کنند؛ مردم باید بدانند که معیار اصلی کسی که مخلصانه عمل می‌کند این است که اهل تحقق بخشیدن به شعارهایش باشد.

آیت‌الله فقیهی در پایان بر ضرورت تلاش مردم و مسؤولان در زمینه رفع مفاسد در جامعه تأکید کرد و یادآور شد: اهالی مساجد و متولیان امور باید تلاش کنند تا زمینه‌های لازم را برای ازدواج جوانان فراهم کنند و مشکلاتی که در این عرصه وجود دارد را با همبستگی و اتحاد از بین ببرند تا مفاسد در کشور کاهش یابد./841/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات