۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۲
کد خبر: ۵۶۵۳۲۷
امام جمعه تبریز:

هزینه در حوزه فرهنگی عین سرمایه‌گذاری است

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که خرج کردن برای کارهای فرهنگی هزینه تلقی نمی شود، گفت: هزینه در حوزه فرهنگی عین سرمایه‌گذاری است.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی ظهر شنبه در جمع فعالان فرهنگی شهرداری تبریز با اشاره به این‌که کمبود بودجه‌های فرهنگی آفتی برای مقابله با تهاجم فکری و عقیدتی غرب است، اظهار داشت: اثرگذاری کارها فرهنگی نیز باید مورد سنجش قرار گیرد.

وی با بیان این‌که توجه به فرهنگ به اندازه برطرف شدن مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم مهم است، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره برای لزوم اثرگذاری برنامه های فرهنگی تأکید دارند، در این زمینه لازم است برنامه های فرهنگی با معیار اثرگذاری سنجیده شوند.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که برنامه‌های فرهنگی باید با محوریت خود مردم اجرایی شوند، خاطرنشان کرد: ابتکار، خلاقیت و نوآوری تحت هر شرایطی نباید مورد غفلت قرار گیرد، اگر جذابیت در اقدامات فرهنگی مورد توجه نباشد، هیچ آثار ماندگاری در دراز مدت نخواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که هزینه در حوزه فرهنگی عین سرمایه‌گذاری است، گفت: خرج کردن برای کارهای فرهنگی هزینه تلقی نمی شود، بلکه نوعی سرمایه گذاری است و باید همه پروژه های عمرانی دارای پیوست فرهنگی باشند.

وی با بیان اینکه بهتر است مساجد محور اصلی برنامه های فرهنگی قرار گیرند، تصریح کرد: هدف اصلی همه برنامه ها باید توجه به کودکان و نوجوانان باشد، بنده از متولیان مساجد به دلیل بها ندادن به کودکان و نوجوانان گله‌مند بوده و هستم، آنان به جای جذب کودکان به مساجد باعث دور شدن آن ها می شوند.

همچنین حجت الاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز در سخنانی به ارایه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفت پرداخت و اظهار داشت: قرار است همزمان با ماه مبارک رمضان 300 عنوان برنامه فرهنگی در 22 محور مختلف از سوی معاونت فرهنگی شهرداری تبریز برگزار شود.

وی جلسات تفسیر قرآن در 60 نقطه شهر، شبی با قرآن در 20 مسجد شبانه روزی، کرسی تلاوت قرآن، جلسات جزءخوانی در 27 محل شهر و برگزاری 10 نمایشگاه مهر آفتاب، جشن میلاد امام حسن(ع) در 10 نقطه شهر و همچنین برگزاری آئین سوگواری در شب رحلت حضرت خدیجه کبری(س) در هفت بوستان بانوان را از دیگر برنامه های پیش‌بینی شده عنوان کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز از برپایی 10 خیمه معرفت در بوستان های سطح شهر نیز خبر داد و یادآوری کرد: از این تعداد پنج خیمه معرفت توسط شهرداری و پنج خیمه معرفت از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با حضور مبلغان اعزامی از قم برپا شده است./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات