۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۵۶۴۰۰۴
آیت الله سبحانی:

جامعه سالم در گرو وجود رسانه های سالم است | آزادی در حدود سلامت انسان تعریف می شود

حضرت آ‌یت الله سبحانی گفت: اگر بخواهیم جامعه سالم داشته باشیم رسانه ها باید سالم باشند و والا اگر رسانه ها سالم نباشند قهرا در انسان اثر می گذارد.
حضرت آیت الله سبحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امروز در آخرین جلسه درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: برای شناسایی اشخاص و موجودات دو راه وجود دارد، یک راه این است که وضع فعلی او را مطالعه کنیم و سابقه در نظر گرفته نشود.

وی افزود: یکی از بهترین راه ها، شناخت انسان نسبت به سابقه است تا به وضع فعلی برسد، انسان از یک آب گندیده به وجود آمده اما می تواند با در پیش گرفتن راه درست به مقامات بالا دست پیدا کند، بشر باید گذشته خود و کمالات کنونی خود را مطالعه کند تا به عظمت پروردگار پی ببرد و شاکر باشد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: کسانی که خدا گرا نیستند و سپاس خدا را قبول ندارند باید ببییند که چه بودند و چه شدند، انسان باید در برابر نعمت های الهی شاکر باشد، انسان وقتی به دنیا آمد هیچ نمی دانست اما خداوند ابزار شناخت را به او داد.

وی ادامه داد: شکر این است که انسان نعمت های الهی را در محل خود صرف کند، باید گذشته خود را مد نظر داشته باشیم، اگر نعمت های الهی در جایی غیر از محل آن استفاده شود و چشم، گوش و زبان در مسیر حرام قرار گیرند و قلب در مسیر افکار الحادی شکر خدا را به جا نیاورده ایم.

حضرت آیت الله سبحانی ابراز داشت: اگر برخی از شبکه های خارجی را بسته اند بر همین اساس است چون سبب می شد گوش ها و چشم ها در مسیر نادرست قرار گیرد، قوه قضائیه اعلام کرده ریشه بسیاری از پرونده های حتی جنایی اخیر شبکه های اجتماعی خارجی است، بشر باید از نعمت های الهی در جای خود مصرف کند.

وی عنوان کرد: برخی می گویند چرا این فضا بسته شده و باید آزادی باشد، نمی توان گفت هرچیزی مانند مواد مخدر هم باید آزاد باشد آزادی در حدود سلامت انسان اعم از فکری و بدنی تعریف می شود.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: عمل قوه قضائیه خوب بوده و افراد معترض تصور صحیحی از مسأله ندارند، اگر بخواهیم جامعه سالم داشته باشیم رسانه ها باید سالم باشند و والا اگر رسانه ها سالم نباشند قهرا در انسان اثر می گذارد./1323/

ارسال نظرات