۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۵۶۲۵۷۴
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی:

وجود مقدس حضرت رضا خورشید عالم‌تاب است

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: وجود مقدس حضرت رضا(ع) خورشید عالم‌تاب است؛ حالا یک فرد نادان جاهل اهانتی کرد از بی‌اطلاعی و نادانی اوست و باید از محضر امام رضا(ع) و مردم دلداده عذرخواهی کند که حضرت را نشناخته است.
حجت الاسلام رئیسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شب گذشته در حرم مطهر رضوی گفت: در سوره مبارکه یاسین خداوند داستان رسولان پیشین را بیان می‌کند. پیامبران در سرزمین انطاکیه ظهور کردند. دو پیامبر مردم را به توحید و ترک بت‌پرستی و معاد خواندند و مردم آنان را تکذیب و تهدید کردند و گفتند اگر این مأموریت را ادامه دهید شمارا به فال بد می‌گیریم.

وی افزود: کافران گفتند شما باعث دردسر مردم شده و سنگسار می‌شوید. بیان احوال پیشینیان در قرآن ازاین‌جهت فایده دارد که به ما نشان می‌دهد آنان که سخن حق و وحی را نپذیرفتند چه سرنوشتی داشتند. دوم این‌که خداوند حافظ مذهب و رسولان خود است. قرآن می‌فرماید ما قرآن را نازل کردیم و خودمان حافظ دین و شریعت هستیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به نبوت پیامبران اظهار کرد: صدای رسولان و فرستادگان به اکثر نقاط عالم می‌رسد. رسولان مردم را دعوت اما آنان تکذیب و زیر بار حق نرفتند. فقط یک نفر که سخن پیامبر به او رسیده بود از نقطه‌ای دوردست با تلاش و مجاهدت خودش را به انطاکیه رساند و گفت ای مردم مبادا سخن رسولان را منکر شوید سخن آنان حق است او یک انسان دلداده به خدا بود آمد و فریاد زد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: معنی این سخن آن است که انسان برای حرف حق باید فریاد بزند این‌که عده او کم است دلیل عدم وظیفه نیست. ضمن آن‌که افراد مطلع و نخبه باید وظیفه‌شان را انجام دهند و از مشکلات سرباز نزنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در ادامه افزود: این موضوع خیلی مهم و وظیفه همه ما را سنگین می‌کند. پیامبران دنبال مزد و پاداش و مال‌ومنال نیستند هادیانی هستند که خودشان هدایت‌شده‌اند هم هادی و هم مهتدی هستند و این شرط مهمی است.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: رسول خدا دنبال جاه و مقام نیست فقط برای هدایت مردم آمده است. وجود مقدس حضرت رضا (ع) خورشید عالم‌تاب است حالا یک فرد نادان جاهل اهانتی کرد از بی‌اطلاعی و نادانی اوست. باید از محضر امام رضا (ع) و مردم دلداده عذرخواهی کند که حضرت را نشناخته است.

وی خاطرنشان کرد: وجود مقدس حضرت زهرا (س) و ائمه (ع) آمده است تا دست مردم را بگیرد چه کسی بهتر و دلسوزتر از امامان است. وجود امام رضا (ع) از مدینه تا مرو تمام وجودشان هدایت بود تمام تلاش آنان هدایت و نجات انسان‌هاست.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: دعوت پیامبران با فطرت انسان‌ها تطبیق دارد. انسان فطرت و جان دارد دل خالی نیست هرچه در آن قرار دهید پرمی شود. بدن انسان سم نمی‌پذیرد و غذای مسموم را نمی‌پذیرد جان انسان‌ها با دعوت پیامبران آشناست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: صدای رسول خدا باجان انسان‌ها آشناست صداهای زیادی است که برای انسان آشنا نیست. در ظرف وجودی انسان خدا قرار دارد وقتی پیامبر دعوت می‌کند در فطرت انسان خداخواهی وجود دارد گرایش ذاتی و فطری انسان به‌سوی خداست./934/پ202/ب1

ارسال نظرات