۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۵۶۱۹۰۷
حجت‌الاسلام مازنی در گفت وگو با رسا:

آمریکا به قلدری عادت کرده است | مقاومت زیر بار زورگویی نمی رود

نماینده مجلس با بیان این که آمریکا برای به کرسی نشاندن اهداف خود به قلدری عادت کرده است، گفت: جبهه مقاومت هیچگاه زیر بار زورگویی نمی روند و اجازه تحقق اهداف استکبار را نخواهد داد.
حجت الاسلام احمد مازنی حجت الاسلام احمد مازنی

حجت الاسلام احمد مازنی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: آمریکایی‌ها از زمانی که هژمونی امپریالیستی خود را در دنیا اعمال کرده‌اند همیشه سعی داشتند که با قلدری حرف خود را به کرسی بنشانند؛ در مواردی که می‌توانند افکار عمومی را با خود همراه کنند با آن پیش می‌روند اما اگر در این کار ناتوان بودند علیرغم افکار عمومی کار خود را انجام می‌دهند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی افزود: اگر بتوانند شورای امنیت سازمان ملل را با خود همراه می‌کنند و اگر نتوانند علیرغم نظر شورای امنیت سازمان ملل خودشان حرکتی را انجام می‌دهند؛ درباره ناتو نیز همینطور است.

وی حمله به افغانستان، عراق و سوریه را نمونه‌هایی از سیاست بیان شده برشمرد و اظهار داشت: این نوع حمله‌های نظامی برای آمریکایی‌ها عادت شده است؛ یعنی آن‌ها عادت کرده‌اند که با قلدری کار خود را پیش ببرند و حرف خود را به کرسی بنشانند.

حجت الاسلام مازنی هدف از این نوع حملات در حالی که جامعه جهانی، شورای امنیت و حتی ناتو با آن‌ها مخالف است را تحمیل کدخدایی جهان دانست و گفت: این‌ها به دنبال اثبات این مسأله هستند که اگر دهکده جهانی تشکیل شده است کدخدای آن آمریکا است.

وی درباره حمله آمریکا به عراق گفت: در حمله به کشور عراق نیز گفتند که سلاح هسته‌ای در عراق کشف شده است و ما باید به این کشور حمله کنیم و بعدها از اینکه چنین چیزی در عراق نبوده است عذرخواهی کردند؛ یعنی این‌ها یک کشور، دولت و مملکتی که یک ملت دارای سابقه تاریخی و کهن را اشغال کردند و هر بلایی که خواستند سر آن کشور آوردند و بعد گفتند که آن چیزی که فکر می‌کردیم نبوده است.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سوریه هم اینچنین است؛ با اتهامی که به دولت و مردم سوریه بسته‌اند، حتی قبل از اینکه سازمان ملل هیأت تحقیق خود را به محل مورد نظر بفرستد این عملیات نظامی را انجام دادند تا هژمونی خود را به جهانیان ثابت کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی واقعیت را چیزی متفاوت از رفتار آمریکایی‌ها عنوان کرد و گفت: افکار عمومی جهان با این رفتار آمریکایی‌ها همسو و همراه نیست؛ سازمان‌های بین‌المللی رسمی اگر حق وتوی آمریکایی‌ها و صاحبان حق وتو نباشد با این فرهنگ هماهنگ نیست؛ سازمان ملل و شورای امنیت آن هیچ وقت رفتارهای اینچنینی امریکایی‌ها را تصویب و تأیید نکرده است.

حجت الاسلام مازنی روش کشور سوریه و به‌ویژه رفتار کشورهای هم پیمان سوریه مانند جمهوری اسلامی ایران و روسیه را نشان‌دهنده نترسیدن از این رفتار آمریکایی‌ها ارزیابی کرد و ابراز داشت: این جبهه زیر بار زورگویی آمریکایی‌ها نرفتند و آمریکایی‌ها به هدف بلند مدت خود نرسیدند و نتوانستند به هدف خود که تثبیت جایگاهشان در منطقه بود برسند.

وی هدف کوتاه مدت آمریکا را قوت قلب دادن به صهیونیست‌ها و تروریست‌ها دانست و افزود: به طور قطع با اقدامات بعدی که جبهه مقاومت انجام خواهد داد این هدف کوتاه مدت آمریکا هم محقق نخواهد شد./836/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات