۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۵۶۱۸۵۵
آیت الله اعرافی:

جبهه شیطانی کم سابقه ای برای ضربه به انقلاب تشکیل شده است | از هیچکس پذیرفته نیست با سخن و اقدام خود به جبهه استکبار یاری برساند

امام جمعه قم با بیان این که امروز معرکه سنگینی علیه انقلاب اسلامی بر پا است، گفت: از هیچکس پذیرفته نیست که در چنین شرایطی با سخن، اقدام و کم کاری خود به جبهه استکبار یاری برساند.
نماز جمعه قم به امامت آیت الله اعرافی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، مسؤولان، جامعه و خانواده ها را در فراهم آوردن زمینه ازدواج جوانان موظف دانست و گفت: متأسفانه برخی فرهنگ های غلط بر جامعه حاکم شده که عبارت از ازدواج در سن بالا و مهریه های سنگین است.

وی افزود: باید فرهنگ سازی و تشویق به ازدواج کرد چرا که عدم توجه به این موضوع کشور را دچار مشکلاتی مانند کاهش جمعیت می کند، برنامه های اجتماعی و اقتصادی جامعه باید ناظر به تشکیل خانواده باشد، دولت و مجلس در برنامه ها باید پیوست خانواده و جمعیت داشته باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: کمک های مردمی برای رسیدگی به نیازمندان به ویژه در قم درصد بالایی افزایش داشته که بخشی از آن به سمت مسائل خانواده در کمیته امداد هدایت شده است؛ برای ساماندهی مسائل ازدواج باید ملاک های درست و آسان داشت.

وی در خطبه دوم با اشاره به حلول ماه مبارک شعبان ادامه داد: شعبان فرصتی ناب برای غفلت زدایی و بی توجهی است، باید از فرصت های ناب نهایت استفاده را کرد تا با زدودن غبارها بتوانیم وارد ماه مبارک رمضان شویم؛ ماه شعبان انسان را به بیداری فرا می خواند.

آیت الله اعرافی با تبریک اعیاد و موالید شعبان و گرامیداشت روز پاسدار و جانباز ابراز داشت: پاسداران ما حصن حصین در دفاع از گفتمان انقلاب اسلامی در کشور، منطقه و جهان هستند که مورد کینه و عداوت دشمنان قسم خورده اسلام قرار گرفته اند، دنیا بدانند که همه ملت ایران پاسدار و بسیجی هستند و برای دفاع از اسلام و مقاومت در کنار پاسداران قرار دارند و از آنان حمایت می کنند.

وی عنوان کرد: این خیال که ملت ایران پاره پاره شود و دشمنان تصور کنند می تواند با تحریم سپاه، ارتش و نیروهای علمی ملت را از یکدیگر و نظام جدا کنند خیالی باطل است چرا که ملت در پرتو رهبری رهبر معظم انقلاب در کنار هم هستند و راه انقلاب را پیش می برند.

امام جمعه قم با اشاره به شرایط خاص منطقه و جهان خاطرنشان کرد: شاهد یک جبهه گیری شدیدتر و کم سابقه ای در برابر گفتمان انقلاب اسلامی، ملت ایران و جبهه مقاومت هستیم؛ آمریکا، رژیم صهیونیستی و متحدان بین المللی و مزدوران منطقه ای آن ها در کنار هم قرار گرفتند و برای ضربه به انقلاب وارد میدان سختی شدند.

وی اضافه کرد: دشمنان در حوزه فرهنگ، سیاست، اقتصاد و امنیت طرح های بسیاری را طراحی و در صدد اجرا هستند، می دانیم که طرح های پیچیده و سنگینی طراحی شده تا توان ایران اسلامی و جبهه مقاومت گرفته شود،  این صف آرایی وظیفه ما را سنگین می کند.

مدیر حوزه های علمیه با بیان این که نخستین وظیفه ما آگاهی، بصیرت و هوشیاری است، گفت: باید بدانیم در چه میدانی قرار داریم و چه توطئه های سنگینی در حال طراحی و تعقیب است، همچنین باید برای رفع مشکلات مردم برنامه ریزی جدی شود.

وی افزود: در اظهارنظرها باید خدا، نظام و انقلاب اسلامی را در نظر بگیریم، امروز معرکه سنگینی بر پا است و از هیچکس پذیرفته نیست که در چنین شرایطی با سخن، اقدام، کم کاری و بی توجهی خود به جبهه استکباری یاری برساند، هر خامی و بی بصیرتی ما می تواند زمینه پیشرفت جبهه استکبار را فراهم کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: انتظار از گروه ها، مقامات، مسؤولان و شخصیت ها این است که این معرکه سنگین را مد نظر قرار دهند و از اولویت ها غفلت نکنند، امروز نظام اسلامی و جبهه مقاومت آماج تیرهای توطئه دشمنان اسلام است و ما نباید به دشمن یاری برسانیم بلکه باید با کار و تلاش و سخنان سنجیده خود به انقلاب و پیشرفت کشور کمک کنیم.

وی ادامه داد: امروز رهبری در معرض دشمنی همه دشمنان خدا و رسول خدا است که باید یاری برسانیم،  نباید با سخنان خود و بدون رعایت اولویت به جبهه مستحکم الهی لطمه و ضربه وارد کنیم؛ همچنین در کنار این موارد باید حمایت از کالای ایرانی و تقویت تولید داخلی در دستور کار باشد.

آیت الله اعرافی تأکید کرد: تقویت فناوری های داخلی باید در اولویت باشد، امروز به صورت خودش گروه ها از شبکه های فناوری غیر داخلی خارج می شوند که جای تحسین و تقدیر دارد، با استفاده از فناوری ها و شبکه های داخلی باید زمینه رشد و تعالی کالا و فناوری داخلی را فراهم کنیم.

وی عنوان کرد: در مقابل جبهه به هم پیوسته شیطانی، امروز در سراسر جهان اسلام یک جبهه ایمانی، معنوی، انقلابی استوار و منطقی با پیشگامی ایران اسلامی شکل گرفته است، در سال 96 پاسداران رشید و جبهه مقاومت بر اهریمن تروریسم وابسته به استکبار پیروز شدند.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: اگر دشمنان  امروز در سوریه و جای دیگر تهاجم می کنند از روی ترس و درماندگی است، استکبار بیش از هر زمان دیگری از اقتدار مقاومت در هراس بوده و ترس بر ارکان نظام سلطه سایه افکنده است.

وی خطاب به مستککبران و دشمنان اسلام گفت: بدانید که دوران بزن در رو تمام شده و امروز زنجیره مقاومت اسلامی با تمام توان در سراسر جهان در برابر نقشه های شما ایستاده اند و هیچکدام از توطئه های شما به سرانجام نخواهد رسید./1323/

ارسال نظرات