۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۵۶۱۴۲۶
حجت الاسلام مرتضوی مطرح کرد؛

نقش کلیدی رسانه‌ها در ارتقای کیفیت کالاهای ایرانی

مدیر مدرسه علمیه قدیری گفت: اگر رسانه های جمعی ابتدا خودشان در زمینه حمایت از کالای ایرانی پیشگام شوند و سپس آن را تبلیغ کند، این تبلیغ بسیار تأثیرگذار خواهد بود.
حجت الاسلام مرتضوی          کالای ایرانی

حجت الاسلام سید مرتضی مرتضوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نقش با اهمیت رسانه ها در زمینه حمایت از کالای ایرانی گفت: رسانه های جمعی نقش بسزایی را در زمینه فرهنگ سازی در همه عرصه ها ایفا می کنند، بدین صورت که اگر کالای ایرانی را به خوبی تبلیغ کنند و آحاد ملت را نسبت به خرید آن اقناع کنند، مردم نیز قانع شده و این موضوع را می پذیرند.

رسانه های جمعی با عمل خودشان مبلغ کالای ایرانی باشند

مدیر مدرسه علمیه قدیری قم ادامه داد: اگر رسانه های جمعی ابتدا خودشان در زمینه حمایت از کالی ایرانی پیشگام شوند و سپس آن را تبلیغ کند، این تبلیغ بسیار تأثیرگذار خواهد بود، اما اگر صرفاً به شعار دادن بسنده کنند و در عمل از کالای ایرانی حمایت نکنند، تبلیغ شان نه تنها اثری نخواهد گذاشت، بلکه نتیجه معکوس نیز برجا خواهد گذاشت.

وی به تبیین راهکارهایی برای فرهنگ سازی در زمینه حمایت از کالای ایرانی پرداخت و افزود: کالاهای ایرانی در ابتدا باید از کیفیت مناسبی برخوردار باشند تا مردم اولاً نسبت به خرید آنها ترغیب شده و دوماً از استفاده آنها رضایت داشته باشند.

تولید کنندگان داخلی از تولید اجناس «بُنجُل» پرهیز کنند

حجت الاسلام مرتضوی خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان باید از تولید اجناس بی کیفیت و در اصطلاح «بُنجُل» پرهیز کنند، چراکه این موضوع سبب بی رغبتی مردم از حمایت از کالای ایرانی می شود.

کیفیت خوب، بالاترین تبلیغ است

استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: تجربه به ما نشان داده است که کالاهای ایرانی را اگر با دقت و کیفیت بالا بسازند، کیفیت شان اگر بالاتر از کالاهای خارجی نباشد، در حد آنها خواهد بود؛ اگر کیفیت کالای ایرانی را بالا ببرند دیگر احتیاجی به تبیلغ ندارد، زیرا همین که مردم ببینند کیفیت یک کالای ایرانی خوب است، خود به خود نسبت به خرید آن ترغیب می شوند.

وی با اشاره به اینکه بهترین راه حمایت از کالای ایرانی، پرهیز از تجمل گرایی است، تأکید کرد: مسؤولان، نهادها، وزارتخانه ها و غیره باید از تجمل و تجمل گرایی دوری کنند تا مردم نیز به تبعیت از آنها از اشرافی گری پرهیز کرده و از کالاهای ایرانی حمایت کنند./841/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات