۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۵۶۱۳۳۳
حجت الاسلام آزادی‌خواه در گفت‌وگو با رسا:

موضع‌گیری علمای اسلام در قبال سوریه باید مقتدارنه باشد

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه اگر موضع‌گیری‌های سازمان کنفرانس اسلامی به نفع جهان اسلام اتخاذ شود کشتار علیه مسلمانان نیز متوقف خواهد شد، گفت: علمای اسلامی باید موضع‌گیری‌های مقتدرانه‌ای را در قبال حوادث منطقه اتخاذ کنند.
حجت الاسلام احد آزادی خواه حجت الاسلام احد آزادی خواه

حجت الاسلام احد آزادی‌خواه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، در خصوص «اتفاقات سوریه و اهمال سازمان کنفرانس اسلامی» با اشاره به اینکه اتفاقات رخ داده در سوریه نیازمند وحدت جهان اسلام است، گفت: موضع‌گیری‌های اعتقادی و مذهبی می‌تواند در حل بحران سوریه تاثیرگذار باشد.

وی با تاکید به اینکه اگر علمای جهان اسلام در قالب کنفرانس سران کشورهای اسلامی فعال عمل کنند، قطعا آمریکا و متحدانش از موضعی که اتخاذ کرده‌اند عقب نشینی خواهند کرد، افزود: اگر موضع‌گیری‌های سازمان کنفرانس اسلامی به نفع جهان اسلام اتخاذ شود کشتار علیه مسلمانان نیز متوقف خواهد شد.

حجت الاسلام آزادی‌خواه با بیان اینکه نیاز است دو حرکت مهم در قبال مسائل سوریه انجام شود اظهار داشت: در مرحله اول باید از طریق دیپلماتیک مسأله سوریه را پیگیری کنیم، سپس باید با یک حرکت انقلابی مانع از اقدامات بیشتر علیه جهان اسلام شویم.

وی با ابراز تاسف از سکوت مجامع بین‌المللی خاطرنشان کرد: این سکوت دور از انتظار نبوده و تا کنون نیز در قبال مسائل مختلف رخ داده است.

حجت الاسلام آزادی‌خواه با تاکید بر اینکه علمای بلاد اسلامی باید در حوزه‌های علمیه داخلی و خارجی و تریبون‌های نماز جمعه موضع‌گیری‌های مقتدرانه‌ای را اتخاذ کنند، گفت: اگر خطبای جمعه در عراق، ایران، مصر و سوریه موضع‌گیری شفافی‌ را بیان کنند، قطعا نشان از عظمت جهان اسلام خواهد داشت.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت با بیان اینکه از حالا باید تدابیر لازم برای حج امسال نیز در نظر گرفته شود افزود: مراجع جهان اسلام، اعم از شیعه و سنی باید در قبال «آمریکا»، «انگلیس» و «فرانسه» فتوا و حکم شرعی دهند.

وی در پایان افزود: اگر در حج امسال موضع‌گیری در قبال متجاوزان به سوریه اتخاذ شود، بنا به فرموده رهبر انقلاب، جنایتکار بودن این سه کشور نیز بیش از پیش عیان خواهد شد./۸۵۶/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات