۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۵۶۱۱۰۳
نماینده مجلس شورای اسلامی:

حمایت از کالای ایرانی ضامن استقلال اقتصادی کشور است

پورحسین با تأکید بر این که حمایت از کالای ایرانی تضمین کننده استقلال اقتصادی کشور است، تحقق اقتصاد مقاومتی را در گرو حمایت از تولید داخلی دانست.
شکور پورحسین

شکور پورحسین، نماینده مردم پارسآباد اردبیل در مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با مهم ارزیابی کردن حمایت از کالای ایرانی بیان داشت: هر کشوری بر اقتصاد، سیاست و فرهنگ متکی است و جمهوری اسلامی ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی اظهار داشت: در صورتی که فرمایشات و مطالبات رهبر معظم انقلاب در خصوص کم و کیف حمایت از کالای ایرانی از سوی مردم و مسؤولان به شکل درستی درک شود، قطعاً در سرنوشت کشور اثرگذاری ویژه های خواهد داشت.

پور‌حسین ابراز داشت: بسیاری از کشورهای جنگ زده و ویران، با حمایت از کالای داخلی خود، امروزه به قطبهای صنعتی و اقتصادی جهان تبدیل شدهاند.

وی تصریح کرد: حمایت از کالای ایرانی بدین معنا است که نباید واردات کالا را جزء مؤلفههای رشد اقتصادی کشور قرار دهیم، بلکه تمام توان خود را برای افزایش تولید، افزایش صادرات و افزایش کیفیت محصولات متمرکز کنیم.

اقتصاد مقاومتی با حمایت از کالای ایرانی محقق می‌شود

 نماینده مردم پارس‌آباد اردبیل در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که حمایت از کالای ایرانی تضمین کننده استقلال اقتصادی کشور است، گفت: هر یک از مردم و مسؤولان در حمایت از کالای ایرانی وظایفی دارند که ضروری است به بهترین شکل ممکن انجام شود.

وی عنوان کرد: بیتردید مسؤولان به ویژه مقامات اجرایی کشور در وهله نخست باید به اسناد بالا دستی به ویژه برنامه ششم توسعه توجه داشته و سیاستهای ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب در اجرای اقتصاد مقاومتی را در دستور کار خود قرار دهند.  

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: دولت برای حمایت از کالای ایرانی از یک سو باید به دنبال رفع موانع تولید و اجرای سیاستهای حمایتی از تولیدکنندگان باشد و از سوی دیگر نیز از واردات بیرویه و غیرضروری کالا جلوگیری کند.

وی با بیان این که اقتصاد مقاومتی با حمایت از کالای ایرانی محقق میشود، ابراز داشت: اقتصاد مقاومتی به منزله اتکا به توان و استعدادهای داخلی است که با حمایت از کالای ایرانی میتوان به این مهم دست یافت./878/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات