۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۵۶۰۹۷۳
تولیت آستان قدس رضوی:

حرم مطهر رضوی کانون بصیرت، معنویت و معرفت است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: حرم امام رضا(ع) کانون بصیرت، معنویت و معرفت است و کسانی می توانند از کرامت امام رضا(ع) بهره مند شوند که از آیات نورانی قرآن و ظرفیت های موجود در ماه رجب بهره مند شده باشند.
تولیت آستان قدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی شامگاه چهارشنبه درجلسه تفسیر آیات سوره مبارکه یس در رواق امام خمینی (ره) گفت: خداوند متعال پیامبر گرامی اسلام را مامور انذار از جهنم و آتش و بشارت بهشت و جنت کرد.

وی افزود: خداوند متعال به موجب قرآن کریم و آن چه در سخنان پیامبر و جانشینان پیامبر برای هدایت انسان و برای بیدار کردن و بیدار نگه داشتن انسان می فرستند، می خواهد انسان را این گونه تربیت کند که در آشکار و پنهان عبد خداوند باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی  با بیان این که در این آیات نورانی خداوند می فرماید این هدایتی که قرآن و پیامبر دارد برای همه انسان ها است، خاطرنشان کرد: اما همه انسان ها دلشان در برابر سخنان پیامبر و قرآن نرم نمی شود و همه مردم  درهمه عصرها با وجود نورانی بودن آیات قرآن و سخنان پیامبر نمی توانند از آن ها بهره مند شوند.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: برخی از دل ها آماده پذیرش حق نیست و برای پذیرش حق و هدایت مانع دارد که آن مانع کفر و فسق است که این کفر باعث این می شود انسان با وجود این که گوش دارد اما نشنود، چشم دارد نبیند، قلب دارد نفهمد و مریضی در قلب های مرده باعث عدم درک حقائق خواهد شد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان این که قلب سه حالت سلیم، مریض و مرده دارد و با قلب مرده نمی توان سخن گفت، ادامه داد: اگر قلب بمیرد و درک و فهم نباشد هرچه آیات و سخنان امامان نورانی باشد هدایت را این انسان نمی پذیرد و حتی به آزار این امامان هدایت می پردازند.

وی افزود: وقتی دین فراموش شود انسانیت هم از یاد خواهد رفت و اگر خدا را فراموش کنیم دچار خود فراموشی خواهیم شد که خود فراموشی نیز از آثار فراموشی خداست.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که آیات نورانی قرآن می فرماید انذار و ترسیدن در کسانی که به دنبال خداوند و قرآن حرکت کند می ترسد، تصریح کرد: کسی که از خداوند نترسد هدایت نخواهد شد و امروز مستکبران به دلیل خوابیدن انسانیت ذاتی در درونشان به ظلم رو آورده اند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: کسی که تبعیت از خداوند کند و نسبت به ذات پروردگار در پیدا و پنهان ترسان از خداوند باشد این فرد قابل انذار است و این انذار در وجود او تاثیر خواهد داشت.

وی افزود: اگر این فرد باشد باید به مغفرت و آمرزش و پاداش بزرگ بشارت داد و آن فرد دارای کرامت خواهد شد که این صفت نیز از صفات خاندان ائمه اطهار است و اگر بخواهیم کریم شویم جز از در خانه کریمان کریم نخواهیم شد.

تولیت آستان قدس رضوی در تعریف کرامت اذعان کرد: کرامت یعنی انسان روحش به قدری بزرگ باشد که حاضر باشد به واسطه بزرگی روحش مال، جان، عمر و حتی جانش را در مسیر حق فدا کنند از این رو شهدای ما از کرامت روحی بالایی برخوردار بودند که این کرامت را به واسطه ائمه اطهار دریافت کردند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان اظهار کرد: حرم امام رضا(ع) کانون بصیرت، معنویت و معرفت است و کسانی از کرامت امام رضا(ع) بهره مند شوند از آیات نورانی قرآن و ظرفیت های موجود در ماه رجب بهره مند خواهند شد.

وی گفت: حرم ائمه اطهار باب الحکمه است و مهم ترین تصمیم ما در این شب ها تصمیم به گناه نکردن است و ما باید در این شب ها حق ائمه اطهار(ع) را نسبت به خود ادا کنیم که یکی از این حق ها که موسی بن جعفر(ع) نسبت به ما دارد حق مودت و عشق ورزیدن است./۸۶۱/پ202/ب1

ارسال نظرات