۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۵۶۰۳۹۳

مستند هفده در قم اکران شد

مراسم رونمایی از مستند شهید مدافع حرم حسن کریدی با حضور نمایندگان کشورهای اسلامی و برخی از خانوادهای شهدای مدافع حرم و اعضای جبهه مقاومت اسلامی نجبا در قم برگزار شد.
مراسم رونمایی از مستند شهید مدافع حرم حسن کریدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی از مستند شهید مدافع حرم حسن کریدی با حضور نمایندگان کشورهای اسلامی و برخی از خانوادهای شهدای مدافع حرم و اعضای جبهه مقاومت اسلامی نجبا در قم برگزار شد.

در این مراسم که با حضور حجت‌الاسلام ‌والمسلمین شیخ عبدالله الدقاق نماینده آیت‌الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین در ایران، حسن شمشادی کارشناس رسانه و خبرنگار صدا وسیما ایران در عراق و سوریه، پدر و مادر شهید حسن کریدی و جمعی از علاقه‌مندان به هنر و فرهنگ ایثار و شهادت در سینما آیه قم برگزار شد.

شمشمادي در اين مراسم با تحليل 85 ماه درگیری در کشور سوريه گفت: مدافعان حرم تنها شور حسینی نداشتند که به سینه زنی و عزاداری ختم شود بلکه شعور و شور حسینی را با بصیرت و آگاهی به ايستادگي در مقابل جبهه کفر آوردند.

 وي به برخي نامهربانی ها در خصوص شهدای مدافع حرم اشاره کرد و گفت: اين تهديد بزرگ عليه جهان اسلام به فرصتي بزرگ تبديل شده  که طي آن ارتشي از عراق و سوريه تا شمال افريقا تحت فرماندهي رهبر معظم انقلاب شکل گرفته و برخی در این مینه ساز مخالف زدند .

 اين کارشناس رسانه تصريح کرد: در سوريه قبل از نبرد نظامي نبرد رسانه اي به راه افتاد بود اما جبهه مقاومت اسلامی  از جمله نجبا که امکانات رسانه اي شبکه هاي عربي و غربي را نداشت توانست صداي خود را به گوش جهانيان برساند و هزاران ساعت فیلم از عملیات ها بگیرد اما این کار کمی دیر بود ولی خوب شروع شد.

شمشمادي گفت: مستند سازی بخشي از کارهاي ضروري در رسانه براي انعکاس ايثار و از خود گذشتگي جبهه مقاومت است و بر استمرار اينگونه فعاليت ها باید اسرار ورزید.

 وی گفت: مدافعان حرم به خاطر دريافت پول و امکانات مادي به سوريه نرفتند تا جایی که وقتی من مستند حسن کریدی را دیدم پدر حسن می گفت حتی من سلاح حسن را خودم پول دادم و برای او تهیه کردم .

شایان ذکر است، در این مراسم رونمایی آقای شاکر مدیر مرکز ارتباطات و امور رسانه ای مقاومت اسلامی نجبا در ایران به ایراد سخن پرداخت و از حضور خانوادهای شهدا نمایندگان کشورهای اسلامی و مردم شهید پرور قدردانی کرد.

حجت الاسلام محمد حاجی مقصودی کارگردان و تهیه کننده این مستند از ساخت این مجموعه و شخصیت شهید کریدی سخن گفت و افزود: شهید مدافع حرم 17 ساله حسن کریدی ثابت کرد که سن فقط یک عدد است.

گفتنی است، در پایان مراسم از پوستر شهید کریدی رونمایی شد و از خانواده شهید کریدی و عوامل مستند هفده تجلیل شد و این مستند به اکران درآمد./978/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات