۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۵۵۹۵۰۵
حجت الاسلام صادقی مطرح کرد؛

حضور فعال گروه های تبلیغی در سواحل مازندران| ضرورت حفظ حرمت ارزش های دینی از سوی مسافران

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران از فعالیت گروه های تبلیغی همزمان با ایام تعطیلات نوروز در مناطق توریستی و سواحل استان خبر داد.
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری از فعالیت گروه های تبلیغی همزمان با ایام تعطیلات نوروز در مناطق توریستی و سواحل خبر داد و گفت: اقامه نماز جماعت، پاسخگویی به شبهات دینی و سؤالات شرعی، بیان احکام سفر و همچنین مسائل اخلاقی و دینی از جمله مهم ترین برنامه های این گروه های تبلیغی است.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که مازندران در ایام تعطیلات نوروز با حجم وسیعی از مسافران و گردشگران مواجه است، تصریح کرد: پاسخگویی به نیازهای شرعی، دینی و فرهنگی این مسافران وظیفه دستگاه های فرهنگی و تبلیغی است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که حضور پررنگ طلاب جوان گروه های تبلیغی در مناطق توریستی و سواحل دریا اثرگذاری مطلوبی را در پی داشته است، خاطرنشان کرد: در مناطقی این گروه های تبلیغی حضور دارند مسائل فرهنگی و ناهنجاری های اجتماعی کاهش چشمگیری داشته است.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که در ارزیابی های صورت گرفته تا پیش از حضور گروه های تبلیغی در مناطق توریستی شاهد وضعیت نامناسب فضای این مناطق از لحاظ فرهنگی بودیم، خاطرنشان کرد: اما زمانی که این طلاب و روحانیان در چنین مناطقی استقرار پیدا کردند شاهد رونق برنامه های فرهنگی و همچنین امکانات رفاهی برای مسافران هستیم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که این گروه های تبلیغی زیر نظر مستقیم معاونت تبلیغ استان اعزام می شوند، افزود: البته علاوه بر این به صورت فردی نیز برخی دستگاه های فرهنگی اقدام به اعزام مبلغ به برخی مناطق توریستی کرده اند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که یکی از مهم ترین برنامه های این گروه های تبلیغی ارتباط چهره به چهره با عموم مردم است، خاطرنشان کرد: این ارتباط چهره به چهره اثرگذاری تبلیغ را دو چندان کرده که نتیجه آن کاهش ناهنجاری های اخلاقی و فرهنگی در این مناطق بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در اعزام گروه های تبلیغی سعی کردیم از طلاب مستعد، بانشاط و توانمند که به ابزار تبلیغی مناسب مجهز هستند بیشتر بهره گیریم، بیان داشت: اجرای برنامه های متنوع فرهنگی مورد استقبال خانواده ها و مسافران قرار گرفته است.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که یکی از مهم ترین دغدغه های بزرگان دینی و فرهنگی کشور وضعیت نامناسب فرهنگی و اخلاقی در مناطق توریستی و سواحل مازندران بوده است، خاطرنشان کرد: همه تلاش خود را به کار گرفته ایم تا این گونه آسیب ها با اعزام طلاب و گروه های تبلیغی به حداقل ممکن کاهش پیدا کند.

استاد حوزه علمیه مازندران، ورود خرده فرهنگ ها را یکی از مهم ترین آسیب های مناطق گردشگری و توریستی عنوان کرد و گفت: متأسفانه در سال های گذشته به دلیل حضور گسترده مسافرانی با فرهنگ های مختلف شاهد بروز برخی ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی در این مناطق بودیم.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که همه توان خود را برای پاک کردن مناطق توریستی استان از آلودگی های فرهنگی بکار گرفتیم، افزود: البته همه دستگاه های فرهنگی و دینی باید برای  پاک کردن این آلودگی ها از چهره استان تلاش کنند تا از این پس شاهد بروز چنین معضلات فرهنگی نباشیم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که سواحل دریا و مناطق توریستی نباید به پایگاهی برای ترویج فساد و بی بندوباری تبدیل شود، خاطرنشان کرد: تعطیلات و تفریح نباید بهانه ای برای ترویج بدحجابی و فساد در جامعه باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که باید از نعمت های طبیعی و خدادادی به شیوه ای صحیح بهره مند شویم، تصریح کرد: چنین رفتارهای سبک و زننده ای در خور شأن ملت با تمدن، فرهنگ و دیندار ایران اسلامی نیست.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه سواحل دریا و مناطق تفریحی استان به محل امن برای ترویج بدحجابی و فساد تبدیل شده است، تصریح کرد: این مسأله برای جامعه اسلامی ما خوش آیند نیست و با اصول و مبانی دینی جامعه در تضاد است.

حجت الاسلام صادقی با تأکید براین که مسافران و گردشگران نباید به بهانه استفاده از مواهب طبیعی شئونات اخلاقی و اسلامی را زیر پا بگذارند، خاطرنشان کرد: در یک جامعه دینی حفظ ارزش های الهی یک وظیفه ملی است و کسی حق ندارند به هر بهانه ای به آن اهانت کند./۹۵۰/ت۳۰۳/ب۲

ارسال نظرات