۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۵۵۸۴۹۹
حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری:

جریان شیرازی نزد فضلا و بزرگان حوزه از وجاهت علمی برخوردار نیست

نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این که عملکرد شیرازی‌ها در مسیر خواسته‌های استکبار جهانی به ویژه انگلیس است، گفت: جریان شیرازی نزد فضلا و بزرگان حوزه از وجاهت علمی برخوردار نیست.
حجت الاسلام و المسلمین جواد مجتهد شبستری

حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تعرض به سفارت ایران در لندن از سوی طرفداران فرقه شیرازی، بیان داشت: در این رخداد پای برخی از وابستگان فرقه شیرازی‌ مشاهده می‌شود.

وی با بیان این که نخستین باری نیست که جریان شیرازی دست به چنین تحرکاتی می‌زند، اظهار داشت: جریان شیرازی عوامل وابسته به استکبار هستند که با مدیریت برنامه‌های مختلف در شبکه‌های خود، در مسیر اختلاف افکنی در میان مسلمین و نابودی وحدت مسلمانان حرکت می‌کنند.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر این که عملکرد شیرازی‌ها در مسیر خواسته‌های استکبار جهانی به ویژه انگلیس است، گفت: اندیشه جریان شیرازی ریشه در انگلیس دارد تا با ایجاد تفرقه در میان مسلمانان و روشن کردن آتش اختلاف بین شیعیان و اهل تسنن، آنها را به فرقه‌های مختلف تقسیم کنند.

وی با اشاره بر کارنامه سیاه دولت بریتانیا در برابر مسلمانان، تصریح کرد: این جریان از گذشته تا به امروز مدام به دنبال تشویق آحاد مردم به سب و لعن خلفا و بزرگان عامه و اهل تسنن بوده است، حرکت در مسیر مخالفت با بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، رهبر معظم انقلاب و آرمان‌های امام راحل(ره) خط دیگری است که فرقه شیرازی آن را دنبال می‌کند.

وی افزود: خط مقاومت و ایستادگی در مقابل ظلم اهدافی است که انقلاب اسلامی ایران در پی تحقق آن است اما فرقه شیرازی بار‌ها مخالفت خود را درباره اهداف انقلاب ابراز کرده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری با اشاره به کارنامه جریان شیرازی، عنوان کرد: این گروه اجتهاد را یک مسأله موروثی در خاندان خود می‌دانند در حالی که سابقه تحصیلات و اجتهادشان تا به امروز برای علمای شیعه محرض نشده است.

وی با بیان این که جریان شیرازی نزد فضلا و بزرگان حوزه از وجاهت علمی برخوردار نیستند، گفت: آنها جایگاه و اعتبار علمی در حد مرجعیت ندارند و مرجعیت رهبران این جریان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

نماینده آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد:‌ این گروه با آن که سال‌ها است از آزادی، امنیت و امکانات جمهوری اسلامی ایران برخوردارند، اما با این حال با القای برخی مطالب، خط نفاق و تفرقه را در جوامع اسلامی دنبال می‌کنند و در مسیر دشمنان اسلام گام برمی‌دارند. /878/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات