۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۵۵۸۳۹۷
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز:

حل مشکلات اقتصادی کشور در گرو عمل به اقتصاد مقاومتی است

نماینده خبرگان با ابراز گلایه از این که تعریف درستی از اقتصاد مقاومتی از سوی دولتمردان انجام نشده است، گفت: متأسفانه برخی از دولتمردان گاهی اوقات مصادیق اقتصاد ریاضتی را جزء مصادیق اقتصاد مقاومتی معرفی می‌کنند.
حجت الاسلام و المسلمین دیرباز

حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز، نماینده مردم استان آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بیان داشت: با ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب تمام بخش‌های جامعه به ویژه قوه مجریه، قوه مقننه و قوه قضاییه ملزم به انجام آن سیاست‌ها هستند.  

وی اظهار داشت: پس از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر انقلاب، دولت اعلام کرد که در این زمینه اقداماتی انجام خواهد داد، تا جایی که معاون اول رییس جمهور نیز به عنوان مسؤول کل اقتصاد مقاومتی معرفی شد و رییس جمهور نیز خود پیگیر کار‌ها بودند.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین دیرباز با ابراز گلایه از این که تعریف درستی از اقتصاد مقاومتی از سوی دولتمردان انجام نشده است، گفت: متأسفانه برخی از دولتمردان گاهی اوقات مصادیق اقتصاد ریاضتی را جزء مصادیق اقتصاد مقاومتی معرفی می‌کنند.

وی افزود: سیاست‌های ابلاغی از سوی رهبری جنبه عمومی و فراگیر دارد، از این رو هر مسؤولی باید به سهم خود این مهم را عملیاتی سازد؛ تا آنجایی که بنده اطلاع دارم، برخی مقامات کشوری عزم زیادی به اجرای اقتصاد مقاومتی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: گمرک، بیمه، بانک مرکزی و دیگر بانک‌ها، اداره مالیات، حمل نقل کشوری، صنعت کشور، کشاورزی کشور، بخش خدمات کشور، معادن و فلزات کشور، آموزش و دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، وزارت ارشاد، بخش‌های امنیتی و نظامی کشور باید تمام بند‌های اقتصاد مقاومتی را سرلوحه و نصب العین خود قرار می‌دادند، اما به نظر می‌رسد آنگونه که باید در برخی از بخش‌ها کار‌های مفیدی انجام نشده است.

رییس دانشگاه قم عنوان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، هسته‌ای را تشکیل داده است تا درباره سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و کم و کیف پیاده‌سازی آن در بخش‌های مختلف سپاه کار کند. اینها کار‌های خوبی است که باید سرعت بگیرند، چرا که حل مشکلات اقتصادی کشور در گرو عمل به اقتصاد مقاومتی است.

وی گفت: بی‌کاری در میان فارغ التحصیلان کشور بیداد می‌کند، باید زیرساخت‌هایی توسط دولت ایجاد شود تا جوانان به جای آن که دست نیاز به سوی دولت دراز کنند، خود دست به کارآفرینی و ابتکار بزنند./878/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات