۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۹
کد خبر: ۵۵۸۱۷۸
بروجردی:

دوران یکه تازی آمریکا در منطقه به سر رسیده است

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان این که تلاش‌های آمریکا در منطقه ما بی‌فایده است، گفت: آنها سعی دارند در منطقه ما یکه تازی کنند اما دیگر دوران تاخت و تاز و یکه تازی آمریکا به سر رسیده است.
بروجردی بروجردی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علاء الدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی شامگاه جمعه(18اسفندماه) در مراسم گرامیداشت «روز شهید عراقی » که در مسجد امیرالمومنین(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه از زمان جنگ جهانی دوم به بعد آمریکا با حضور نظامی در هر کشوری یک قرارگاه برای خود ایجاد کرده است و از آن کشور خارج نشده است، اظهار داشت: یکی از این کشورها عراق است که خوشبختانه مردم، دولت و مجلس عراق زیر بار این ننگ نرفته و نخواهند رفت.

وی ادامه داد: امروز پس از پیروزی‌های ملت و دولت عراق علیه داعش شاهد هستیم که آمریکا به دنبال ایجاد یک پایگاه نظامی در عراق است و تا به امروز مردم غیور عراق این اجازه را نداند، در اصل مردم عراق دشمنی را که از در بیرون کردند نمی‌گذارند از پنجره وارد شود.

رییس کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد: تلاش آمریکا در منطقه این است که داعش در سوریه باقی بماند تا همچنان جهان اسلام در بحران بوده و رژیم صهیونیستی ایمن باشد، ما می‌توانیم این اقدامات را به نوعی استراتژی آمریکا در منطقه معرفی کنیم.

بروجردی یادآور شد: خوشبختانه با راهنمایی‌های رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله سیستانی و رشادت‌های افرادی چون سردار قاسم سلیمانی آمریکا نتوانست منطقه را مورد تجزیه قرار دهد.

وی افزود: آمریکا در عراق با شکست مواجه شده است و سعی دارد ده‌ها هزار نفری را که آموزش داده است با یک پروژه جدید همه را به سوریه منتقل کند، اما در سوریه هم سیاست‌های آنها با شکست مواجه خواهد شد.

رییس کمیسیون امنیت ملی در پایان گفت: تمام تلاش‌های آمریکا در منطقه ما بی‌فایده است، آنها سعی دارند در منطقه ما یکه تازی کنند اما دیگر دوران تاخت و تاز و یکه تازی آمریکا به سر رسیده است و امروز ما شاهد قدرتمندتر شدن نیروهای اسلامی هستیم./816/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات