۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۵۵۸۱۶۷
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری:

کمک به نیازمندان وظیفه دینی و شرعی مسلمانان است

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی با بیان اینکه مسلمان بودن فقط در نماز، روزه، جهاد و حج نیست، گفت: کمک به نیازمندان جامعه وظیفه دینی و شرعی مسلمانان است.
فرحانی

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی، نماینده مردم خوزستان، در مجلس خبرگان رهبری، در مؤسسه خيريه حاميان مهر غدير شهرستان دزفول با بیان اینکه انسان های بزرگ همواره در اندیشه دیگران جای دارند، اظهار داشت: کمک به محرومان و نیازمندان جامعه از گذشته های دور تاکنون در کشور ما وجود داشته و ریشه در فرهنگ ایرانی اسلامی ما دارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: در گذشته پهلوانان ایرانی در زورخانه ها برای کمک به نیازمندان و محرومان جامعه با در دست گرفتن کاسه هایی اقدام به جمع آوری کمک های خیرین می کردند که بیانگر حس نوع دوستی و کمک به همنوعان است.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی خردمندی، درستکاری و مردمی بودن را سه خصلت و ویژگی مهمی دانست که در گذشته برای پهلوانان و کسانی که به محرومان و نیازمندان جامعه کمک می کردند، در نظر گرفته شده بود.

وی با بیان اینکه طالبان سه خصلت مذکور باید سه اصل حقیقت، طریقت و شریعت را دارا می بودند، افزود: افراد با داشتن این سه اصل می توانستند در زمینه جوانمردی و کمک به همنوعان خود فعالیت داشته باشند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تأثیرات معنوی بر روح و رون انسان از آثار کمک به محرومان و نیازمندان است، تصریح کرد: کمک به تقویت اقتصاد خانواده های نیازمند و تقویت حس نوع دوستی و کمک آثار اقتصادی کمک به محرومان و نیازمندان است.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی با بیان اینکه مسلمان بودن فقط در نماز، روزه، جهاد و حج نیست، ادامه داد: کمک به محرومان و نیازمندان نیز یک از شرط های مهم مسلمان بودن است و خداوند متعال مسلمانان را در کمک به یکدیگر سفارش کرده و راه سعادت دنیوی و اخروی مسلمانان را در کمک به همنوعان می داند.

وی کمک به نیازمندان جامعه را وظیفه دینی و شرعی مسلمانان قلمداد کرد و گفت:  کسانی که از حال برادران و خواهران دینی خود بی اطلاع بوده و در فشار و سختی روزگار به آنها کمک نمی کنند از لطف و رحمت بی کران الهی محروم و بی نصیب خواهند ماند و به عذاب سخت الهی دچار خواهند شد./۹۴۵۶/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات