۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۵۵۶۴۸۶
به میزبانی دانشگاه های پیام نور استان مرکزی؛

چهارمین جشنواره کشوری حرکت در اراک گشایش یافت

چهارمین جشنواره کشوری حرکت به میزبانی دانشگاه های پیام نور استان مرکزی مرکز اراک گشایش یافت.
چهارمین جشنواره کشوری حرکت در اراک گشایش یافت  چهارمین جشنواره کشوری حرکت در اراک گشایش یافت

به گزارش خبرگزاری رسا در استان مرکزی، چهارمین جشنواره کشوری حرکت دانشگاه پیام نور در اراک، بیان کرد: چهارمین جشنواره کشوری حرکت به میزبانی دانشگاه های پیام نور استان مرکزی-مرکز اراک گشایش یافت.

جشنواره کشوری حرکت دانشگاه پیام نور هر ساله با همکاری دانشگاههای پیام نور سراسر کشور برگزار می شود  و در این نمایشگاه فعالیت ها، اختراعات و ابتکارات انجمن های علمی دانشجویی در قالب ۲۳ غرفه برای بازدید علاقمندان دایر شده است که در آن از برترین آثار تقدیر خواهد شد. 

همچنین شناسایی، معرفی و تقدیر از انجمن های علمی دانشجویی برگزیده در عرصه های آموزشی و پرورشی ،فن آوری ،ابتکار و اختراع و بسیاری از فعالیت های دانشجویی عامل مهمی برای حوزه صنعت و دانشگاه است. 

مصطفی باغدارنیا معاون مدیر کل فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه پیام نورکشور امروز در آیین افتتاحیه این نمایشگاه، ضمن تشکر از ریاست عالی دانشگاه پیام نور و قدردانی از دقت و همراهی مسؤولان استان مرکزی در برگزاری با شکوه و میزبانی جشنواره و رویداد ملی حرکت، بیان کرد: دانشگاه پیام نور، دارای بیش از ۶۰۰ هزار دانشجو و ۲۰ هزار کارمند بوده و توانسته است دو هزار و ۴۰۰، انجمن علمی را پرورش دهد. 

 باغدارنیا با اشاره به استعداد درخشان و رتبه بالای علمی و فکری دانشگاه پیام نور، گفت: دانشگاه پیام نور دارای دانشجویان مستعدی است که در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه های دولتی پذیرش شده اند. 

معاون مدیر کل فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه پیام نورکشور در رابطه با هدف برگزاری جشنواره ملی حرکت، اظهار داشت: شناسایی ظرفیت های بالقوه دانشجویان کشور و معرفی آنان به جامعه صنعت در راستای افزایش ارتباط دانشگاه و صنعت، هدف اصلی برپایی جشنواره ملی حرکت بود. 

 باغدارنیا همچنین به برگزاری کارگاه های مهارت، خلاقیت و کارآفرینی در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اشاره کرد و گفت: برخی از مدرسان و اساتید کارگاه های برگزار شده در سطح کشور از دانشجویان دانشگاه پیام نور بودند. 

وی با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور، پس از انقلاب اسلامی تاسیس شده است، خاطرنشان کرد: اکثر دانشجویان دانشگاه پیام نور بصورت بومی جذب می شوند و این دانشگاه دارای رتبه های برتر قرآن و عترت، حجاب و عفاف و سبک زندگی در سطح کشور است. 

معاون مدیر کل فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه پیام نورکشور با بیان اینکه برگزاری جشنواره ملی حرکت، سبب نمایه سازی آثار انجمن های علمی می شود، اظهار داشت: جشنواره ملی حرکت دانشگاه های پیام نور، سبب ایجاد فضای رقابتی سالم در میان دانشجویان و زمینه ای برای تبادلات علمی و انتقال تجربیات است. 

 باغدارنیا استان مرکزی را پایتخت صنعتی کشور دانست و بیان کرد: انتخاب استان مرکزی به عنوان میزبان جشنواره ملی حرکت دانشگاه های پیام نور با هدف آشنایی دانشجویان با صنعت و ارتباط آن ها با متولیان صنعت کشور است. 

معاون مدیر کل فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه پیام نورکشور نوع نگاه دانشگاه پیام نور را دانشجو محور معرفی کرد و گفت:  آموزش دانشگاه پیام نور بر محور کتاب است و آشنایی و نزدیکی با مطالعه، سبب تغییر در نگرش و تفکر دانشجویان می شود. 

 باغدارنیا در پایان افزود: امیدواریم آثار شرکت کننده در جشنواره ملی حرکت دانشگاه های پیام نور وارد صنعت شده و با یاری دانشگاه پیام نور و فعالان حوزه صنعت به مرحله تولید برسند.

به گزارش رسا، چهارمین جشنواره کشوری حرکت دانشگاه پیام نور به مدت ۳ روز از ۶ اسفند لغایت ۸ اسفند ماه ۹۶، به میزبانی دانشگاه پیام نور استان مرکزی در حال برگزاری است./842/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات