۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۵۵۶۴۰۸

انتشار «فصل‌نامه حوزه و دانشگاه» با محور روش‌شناسی علوم انسانی

نماینده انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: این فصل‌نامه علمی پژوهشی از شماره ۴۷ به‌صورت تخصصی به موضوع روش‌شناسی علوم انسانی می‌پردازد.
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستادخبری سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان قم، مهدی جعفری، با اشاره به اینکه «دفتر همكاری حوزه و دانشگاه» به‌منظور بازنگری و بازسازی رشته‌های علوم انسانی با رويكرد اسلامی درسال ۱۳۶۱ تاسیس شده‌است، اظهار کرد: این طرح با درخواست ستاد انقلاب فرهنگی توسط جامعه مدرسين حوزه علميه قم تصویب و به تأييد امام خمينی(ره) رسيد.

وی بابیان اینکه «دفتر همكاري حوزه و دانشگاه»، پس از یک دوره فعاليت موفقيت‌آميز به‌عنوان يكی از نهادهای همكار با «سازمان مطالعه و تدوين كتب علوم انساني دانشگاه‌ها» درآمد، افزود: این مهم در سال ۱۳۶۹ صورت گرفت.

نماینده انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با تاکید براینکه این دفتر در سال ۱۳۷۷ با تصويب شورای گسترش آموزش عالی به نام «پژوهشكده حوزه و دانشگاه» دست یافت، تصریح کرد: این مرکز به‌عنوان يكی از مراكز آموزش عالی پژوهشی كشور به جمع مؤسسات زيرمجموعه وزارت علوم، تحقيقات و فناوري پيوست.

وی بابیان اینکه این مرکز در سال ۱۳۸۲ به نام «مؤسسه پژوهشي حوزه و دانشگاه» ارتقاﺀ يافت، ادامه داد: در نهایت این مرکز درسال ۱۳۸۳  به «پژوهشگاه حوزه و دانشگاه» تبديل شد.

جعفری بابیان اینکه تاکنون بیش از ۴۸۰ عنوان کتاب توسط پژوهشگاه به چاپ رسیده‌است، ابراز کرد: حدود نیمی ازین تعداد کتب دانشگاهی بوده و حدود ۴۰ عنوان کتاب نیز در سال جاری به چاپ رسیده‌است.

وی به دیگر فعالیت‌های این پژوهشگاه اشاره کرد و افزود: برگزاری همایش‌های تخصصی، برگزاری نشست‌های علمی در گروه‌های تخصصی، همکاری علمی با برخی دانشگاه‌ها و موسسه‌های پژوهشی کشور و برگزاری دوره‌های دکتری تخصصی در رشته‌های مختلف ازجمله فعالیت‌های این پژوهشگاه به‌شمار می‌رود.

نماینده انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بابیان اینکه تاکنون ۸۱ شماره از «فصل‌نامه حوزه و دانشگاه» منتشر شده‌است، گفت: این فصل‌نامه علمی پژوهشی از شماره ۴۷ به‌صورت تخصصی به موضوع روش‌شناسی علوم انسانی می‌پردازد.

وی بااشاره به پرتیراژترین کتب پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، افزود: «حقوق تجارت»، «تفسیر موضوعی قرآن»، «اصول فقه کاربردی»، «روش تفسیر قرآن»، «اصول روان درمان‌گری و مشاوره» و « ایمان فلسفه و روش تحقیق در علوم انسانی» ازجمله پرفروش‌ترین کتب پژوهشگاه هستند./۹۹۸/د ۱۰۲/ش

 

ارسال نظرات