۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۵۵۶۰۰۵
ولایتی در دیدار با وزیرخارجه اسپانیا:

راه‌حل مشکلات منطقه‌ سیاسی است نه نظامی

مشاور رهبرانقلاب در امور بین‌الملل در مورد وضعیت منطقه گفت: بعد از گذشته سال‌های متمادی که منطقه ما از بیگانگان ضررهای زیادی دید همه به این نتیجه رسیدند که راه‌حل مشکلات منطقه‌ای، سیاسی است و نه این که از راه نظامی استفاده شود.
ولایتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی اکبر ولایتی مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل  امروز(چهارشنبه 2اسفندماه) در دیدار با وزیرخارجه اسپانیا که سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهم برای ما فراموش نکردن دوستان قدیمی است، اظهار داشت: امروز کسانی که حساسیت منطقه را نمی‌دانند بیشتر ازمنطقه به خودشان آسیب می‌رسانند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بعد از گذشت سال‌های متمادی که منطقه ما از بیگانگان ضررهای زیادی دید همه به این نتیجه رسیدند که راه‌حل مشکلات منطقه‌ای، سیاسی است و نه نظامی.

ولایتی یادآور شد: ما باید سرنوشت کشورهای منطقه را به مردم آنها بسپاریم و از دخالت بیگانگان در امور کشورهای آنها جلوگیری کنیم، همگان دیدند که به هم ریختگی منطقه ما بر اروپا و اسپانیا نیز تاثیر گذاشت.

مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل تاکید کرد: ما در حال حاضر به دنبال تبادل نظر برای برای حل مسالمت‌آمیز مشکلات طبق قوانین بین‌المللی هستیم تا از این طریق بتوانیم منطقه را به صلح و آرامش برسانیم، روابط بین ایران و اسپانیا نیز به 500 سال پیش برمی‌گردد و ما از این روابط خاطرات خوبی را داریم.

ولایتی با اشاره به دوران حضور خود در وزارت امورخارجه خاطرنشان کرد: در زمان وزارت خود بارها به اسپانیا سفر کردم و این کشور نیز در دوران سخت و حساس جنگ تحمیلی همکاری‌های خوبی با ما داشت و این همکاری‌ها تحت تاثیر مسائل حاشیه‌ای قرار نگرفت.

مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل تصریح کرد: امروز منطقه حساس خاورمیانه نیازمند یک محافظت و مشارکت همگانی برای حل مسائل موجود است.

وی در پایان گفت: خوشحال هستیم که اروپا به طور عام و اسپانیا به طور خاص سیاست‌های متفاوت‌تر و مثبت‌تری را نسبت به کشورهای منطقه ما در پیش گرفته است./816/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات