۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۵۵۵۹۲۵
حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده:

لازمه دینداری، دین شناسی است

رییس هیأت امنای موسسه موضوع شناسی احکام فقهی با بیان اینکه لازمه دینداری دین شناسی است، گفت: شیعه واقعی حضرت زهرا(س) کسی است که به اوامر و نواهی معصومین(ع) جامه عمل بپوشاند.
محمدحسین فلاح زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین فلاح زاده رییس هیأت امنای موسسه موضوع شناسی احکام فقهی در مراسمی که به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در حسینیه هدایت برگزار شد، گفت: شیعه واقعی حضرت زهرا(س) کسی است که به اوامر و نواهی معصومین(ع) جامه عمل بپوشاند.

وی افزود: بنابراین انسان با تعمق در اعمال واجبی که انجام می‌دهد و یا گناهی که ترک می‌کند می‌تواند مقدار ایمان خود را ارزیابی کند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده با بیان اینکه اوامر و نواهی اهل بیت(ع) همان کلام الهی که شامل به جا آوردن واجبات و نهی از محرمات است، می‌شود، ابراز کرد: احکام اسلام همه استخراج شده از آیات قرآن کریم است از این رو هرچه ائمه اطهار(ع) دستور دادند همان چیزی است که قرآن به انجام آن تاکید دارد.

رییس هیأت امنای موسسه موضوع شناسی احکام فقهی با اشاره به اینکه احکام دینی همه در راستای ساماندهی رفتار و عمل انسان صادر شده است، اظهار داشت: انسان باید احکام الهی را به خوبی بشناسد تا با شناخت منکرات و محرمات از آنان پرهیز کند؛ بنابراین لازمه دینداری دین شناسی است. انسان اگر به راه آشنا باشد به مقصد می‌رسد و انجام احکام شرعی انسان را به کمال می‌رساند.

وی با تاکید بر اینکه اسلام مسلمانان را به تقلید در خوبی‌ها توصیه کرده است، گفت: اسلام از اینکه انسان از رفتارهای بد دیگران تقلید کند او را نهی کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده در  بخش دیگر با اشاره به نام حضرت زهرا(س)، گفت: در روایات متعددی توصیه شده شیعیان آن حضرت نام ایشان را زنده نگاه دارند و دیگر آنکه مستحب است والدین برای انتخاب نام فرزند از اسماء مبارک ائمه اطهار(ع) استفاده کنند.

رییس هیأت امنای موسسه موضوع شناسی احکام فقهی در پایان خاطرنشان کرد: نام حضرت زهرا(س) در ردیف نام خداوند قرار گرفته است احترام به نام مقدس حضرت بر همگان واجب و ترک آن گناه است./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات