۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۵۵۵۷۷۲

آیت‌الله حسینی بوشهری از نمایشگاه کتاب دین بازدید کرد

برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی، سبب ایجاد رغبت در میان مردم و نسل جوان شده که امید است این مهم به‌صورت مکرر و با دقت صورت گیرد.
بوشهری

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری کتاب ایران امام جمعه قم در حاشیه بازدید از پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دین گفت: براساس آنچه که بنده در بازدید از این نمایشگاه مشاهده کرده‌ام، نمایشگاه مذکور در مقایسه با سال‌های گذشته وضع مطلوب‌تری داشته و اقدامات صورت گرفته بسیار شایسته و قابل تقدیر است. وی جامعه کتابخوان را جامعه‌ای رشدیافته و بالنده معرفی کرد.

 آیت‌الله سید‌هاشم حسینی بوشهری، امام جمعه قم و مدیر سابق حوزه‌های علمیه کشور، پیش از ظهر امروز (دوشنبه 30 بهمن) در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب دین، اظهار کرد: کتاب نقش بسیار مهمی در ارتقا فرهنگ جامعه دارد. هرجامعه ای که با کتاب و کتابخوانی سرو کار دارد، آن جامعه، جامعه‌ای رشدیافته و بالنده است. متأسفانه در جامعه امروز ما موضوع کتابخوانی و تعداد افراد کتابخوان که با دقت و علاقه به این امر مشغول هستند، کم شده است.
 

وی با اشاره به سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان قم و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دین، افزود: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی، سبب ایجاد رغبت در میان مردم و نسل جوان شده که امید است این مهم به‌صورت مکرر و با دقت صورت گیرد.
 

امام جمعه قم، کتاب را خوراک فکری نوجوانان و جوانان برشمرد و گفت: امروزه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به‌عنوان مجموعه‌ای جذاب، جوانان و نوجوانان را به سوی خود جلب کرده و که نیاز این نسل را اشباع کرده است.
 

آیت‌الله حسینی بوشهری، تلاش آموزش و پروش و خانواده‌ها را در افزایش مطالعه در جوانان و نوجوانان الزامی برشمرد و بیان کرد: بازدید از این نمایشگاه فرصتی مناسب برای این مهم است، چراکه در آن غرفه‌های متعددی برای کودکان و نوجوان در نظر گرفته شده است. توجه به رده سنی کودک و نوجوان، مقوله‌ای دارای اهمیت است. کتاب، بهترین وسیله آموزش و بهترین مونس برای کودک و نوجوان بوده و کتاب‌های گردآوری شده در این نمایشگاه از هرحیث مناسب است
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ادامه داد: اقدامات بدیع و متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته در این غرفه‌ها قابل مشاهده است که بسیار ارزنده و فاخر بوده و در راستای برآورده شدن نیازهای کودکان، نوجوان و جوانان فراهم شده است. براساس آنچه که بنده در بازدید از این نمایشگاه مشاهده کرده‌ام، نمایشگاه مذکور در مقایسه با سال‌های گذشته وضع مطلوب تری داشته و اقدامات صورت گرفته بسیار شایسته و قابل تقدیر است. /925/ د 103/ش

 

 

 

ارسال نظرات