۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۵۵۵۶۱۵

صعود زمستانه طلاب به بام استان مرکزی

جمعی از طلاب حوزه علمیه قم به قله ۳۴۶۰ متری دومیر استان مرکزی صعود کردند.
گروه عالیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، برخی از اعضای گروه فرهنگی ورزشی عالیان  روز جمعه 27 بهمن ماه 96 به قله دومیر بام استان مرکزی، به ارتفاع تقریبی 3460 متر صعود کردند.

بر اساس این گزارش، حرکت این گروه طلبگی از قم طبق ساعت اعلام شده از میدان جانبازان و  پردیسان، صورت گرفت.

این گروه مسیر قم، دلیجان، جاده نراق، فرعی بی بی زبیده خاتون، فرعی روستای مزوش، جاده خاکی سمت راست روستا حدود 10 کیلومتر تا معدن، شروع کوهپیمایی، جبهه غربی قله دومیر را که حدود 130 کیلومتر می شود را طی کردند تا به قله یادشده رسیدند.

همچنین گروه عالیان در مسیر با بارش باران مواجه شدند که این بارش ها از ابتدای روستای مزوش تبدیل به برف شد، برفی همراه با باد شدید که تقریبا تا قله ادامه داشت.

اعضای این گروه ساعت 12 ظهر به قله رسیدند و صعود تا ارتفاع تقریبی 3420 متر انجام شد و به علت وجود باد شدید و بوران در چند قدمی قله توقف و عکس و فیلمی تهیه شد و سریعا به سمت پایین حرکت کردند.

ساعت 14 به علت سرمای شدید بدون توقف به سمت دلیجان حرکت کردند و بعد از حدود 40 دقیقه توقف جهت اقامه نماز ظهر و نهار در دلیجان، به سمت قم حرکت کردند و در نهایت ساعت 17 به شهر مقدس قم رسیدند.

گفتنی است، آقایان خسرو انجام و اخلاق محمدی به عنوان جلودار و عقبدار، هدایت تیم را برعهده داشتند و همچنین آقای قاسمی عکاس این گروه بود.

هدف مجموعه عالیان از این برنامه ها، برگزاری برنامه‌های کوهنوردی همراه با آموزش و ایمنی کامل برای تمامی اعضای محترم در سطوح مختلف است./841/ت۳۰۳/س

ارسال نظرات