۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۵۵۵۳۵۸
امام جمعه موقت تبریز:

قیام ۲۹ بهمن پایه‌های رژیم ستمشاهی را متزلزل کرد

آیت الله آل‌هاشم گفت: ابعاد آشکار و پنهان قیام ۲۹ بهمن تبریز هنوز آنگونه که باید به نسل جوان جامعه تبیین نشده است.
آیت الله آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله سیدمحمدتقی آل‌هاشم، امام جمعه موقت تبریز امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به حضور پرشور، آگاهانه و حماسی مردم آذربایجان در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن اظهار داشت: این حضور تجدید میثاقی دوباره با آرمان‌های انقلاب اسلامی، امام و شهدا بوده است.

وی با بیان این‌که راهپیمایی 22 بهمن تجلی وحدت و یکدلی ملت ایران برای مقابله با دشمنان نظام اسلامی بود، خاطرنشان کرد: این حضور تماشایی و دشمن‌شکن اقتدار ملت ایران را به رخ دشمنان کشید و ثابت کرد که هنوز پس از گذشت چهل سال مردم آذربایجان و تبریز به آرمان های انقلاب وفادار هستند.

آیت الله آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: سیره دخت نبی مکرم اسلام الگویی تمام عیار برای جوامع اسلامی است، چنانکه رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ آن حضرت در تمام ابعاد فردی و اجتماعی الگوی سعادتمندی زنان و مردان هستند.

امام جمعه موقت تبریز در ادامه با اشاره به فرا رسیدن سالروز قیام تاریخی مردم تبریز در 29 بهمن سال 1356 اظهار داشت: مطابق یک سنت حسنه مردم آذربایجان همزمان با این روز با رهبر فرزانه انقلاب دیدار می کنند، که این حرکت امسال نیز با حضور بیش از سه هزار نفر از اقشار مختلف مردم صورت می گیرد.

وی با اشاره به این‌که ابعاد آشکار و پنهان قیام 29 بهمن تبریز هنوز آنگونه که باید به نسل جوان جامعه تبیین نشده است، افزود: این قیام که به مناسبت گرامیداشت چهلم شهدای 19 دی مردم قم ترتیب یافت، سنت بزرگداشت چهلم شهدا را نهادینه کرد و همین امر منجر به پیروزی انقلاب اسلامی در کمتر از یک سال شد.

آیت الله آل‌هاشم با بیان این‌که قیام مردم تبریز در ۲۹ بهمن سال ۵۶ با رهبری شهید آیت‌الله قاضی، طراحی و با هدایت روحانیت مبارز آذربایجان هدایت شد، اظهار داشت: قیام 29 بهمن پایه‌های رژیم ستمشاهی را متزلزل کرد و به مردم دیگر نقاط کشور جرأت فریاد شعار مرگ بر شاه را داد.

امام جمعه موقت تبریز ادامه داد: قیام 29 بهمن تبریز برگ‌ زرینی در تاریخ معاصر کشور و نقطه عطفی در انقلاب اسلامی به شمار می رود، مردم تبریز در این واقعه نیز نشان دادند که در نهضت مبارزه با ظلم و جور پیشگام بوده و برای مقابله با مستکبر حاضر به فدای فرزندان خود هستند.

وی با بیان این‌که پیام امام خمینی(ره) به مردم تبریز پس از قیام 29 بهمن حاوی پیام‌های مهم تاریخی است، تصریح کرد: آن رهبر سفر کرده فرمودند؛ ملت آذربایجان با حرکت انقلابی خود و سردادن شعار مرگ برشاه، خط بطلان بر حیات رژیم ستم‌شاهی کشیدند که در نهایت انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات