۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۵۵۴۹۷۳
سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی:

انقلاب ایران استقلال سیاسی و مردم سالاری را درپی داشته است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی در مراسم گرامیداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی ایران گفت: انقلاب اسلامی دستاوردهای مهمی مانند استقلال واقعی سیاسی و مردم سالاری را درپی داشته است.
ولی اله محمدی نصرآبادی سفیر ایران در اندونزی

به گزارش خبرگزاری رسا، جشن گرامیداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی ایران با مشارکت ایرانیان مقیم اندونزی، مقام های محلی و شمار زیادی از دیپلمات ها شامگاه دوشنبه در جاکارتا پایتخت این کشور برگزار شد.

رییس مجلس مشورتی خلق، نایب رییس مجلس نمایندگان، وزیران ارتباطات و امور زمین، قائم مقام وزیر خارجه، قائم مقام وزیر انرژی و منابع معدنی،معاون استاندار جاکارتا، معاون تشریفات و کنسولی وزارت امورخارجه، معاون وزارت هماهنگی امور اقتصادی، رییس اتاق بازرگانی، رییس گروه دوستی پارلمانی، تعداد زیادی از سفیران و نمایندگیهای سیاسی مقیم، تعدادی از نمایندگان مجلس، مقام های دولتی، بانکی، اقتصادی و نظامی، نمایندگان نهادها و موسسه های دولتی و غیر دولتی اندونزی، رییسان و استادان دانشگاه های مختلف، علما و مسؤولان سازمانهای اسلامی و تعداد زیادی از ایرانیان مقیم در این مراسم حضور داشتند.

ولی اله محمدی نصرآبادی سفیر ایران در این مراسم در سخنانی انقلاب اسلامی را به درخت تنومندی تشبیه کرد که دستاوردهای مهمی همچون استقلال واقعی سیاسی و مردم سالاری داشته که در سایه آن توانسته شاخص های قابل توجهی را در رعایت و اجرای اصول مردم سالاری، اعطای حقوق شهروندی به شهروندان، حفظ عدالت جنسیتی و افزایش سهم زنان در مشارکتهای اجتماعی، حفظ حقوق اقلیت های دینی و مذهبی، رشد علمی در حوزه های مختلف پزشکی، نانو تکنولوژی، صنعت و رشد اقتصادی را ثبت نماید و به رتبه هجدهم اقتصاد دنیا و رتبه شانزدهم تولید علم و همچنین رتبه پنجم در علم نانو دست یابد.

محمدی برگراری انتخابات آزاد و توجه به اصل مهم چرخش قدرت براساس آراء مردم و برگزاری قریب به 40 انتخابات پس از انقلاب را از نشانه های مردم سالاری عنوان کرد.

سفیر ایران، امضای توافقنامه هسته ای را از مهمترین نشانه های تعامل کشورمان با دنیا و جامعه بین المللی و دیپلماسی چند جانبه و احترام به منافع همه طرفها دانست و بر لزوم احترام به این توافق و اجرای آن از سوی همه طرفها تاکید کرد.

محمدی مبارزه جمهوری اسلامی ایران با تروریسم در خاورمیانه را یادآور شد و گفت: گروه تروریستی داعش رو به نابودی است؛ اما همچنان چهره های تروریستی در قالب گروه های مختلف افراطی از مهمترین مسایل دنیاست که صلح و امنیت جهانی نه تنها در منطقه غرب آسیا، بلکه در اروپا، آمریکا و آسیای دور را تهدید می کند.

وی افزود: رفع معضل تروریسم نیازمند اراده و مشارکت جمعی و همکاری جدی است.

دیپلمات برجسته ایران در اندونزی، ادامه اشغال فلسطین توسط اسرائیل را حادترین مسأله ای دانست که منطقه و جهان با آن دست به گریبان است و همه مسائل منطقه تحت تاثیر این معضل قرار دارد.

وی شناسایی بیت المقدس بعنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی دولت آمریکا را مخالف با اجماع جهانی دانست.

سفیر ایران در اندونزی پیرامون روابط دو جانبه با اندونزی گفت: روابط ایران و اندونزی که به زودی وارد شصت و هفتمین سال می شود، همواره خوب و دوستانه بوده و در سال های گذشته نیز با تحولات خوبی همراه شده است.

محمدی سفر جوکو ویدودو جوکووی رییس جمهوری اندونزی در دسامبر 2016 به تهران، را موجب تحرک بیشتر و سرآغاز روابط جدید دو کشور دانست که از نتایج آن می توان به تبادل هیاتهای عالی رتبه سیاسی، اقتصادی، علمی، فرهنگی و فناوری و افزایش چشمگیر حجم روابط تجاری دو کشور اشاره کرد.

سفیر ایران در اندونزی با توجه به ظرفیتهای موجود در دو کشور و اراده مسئولان عالی تهران- جاکارتا برای توسعه روابط و همچنین برنامه های تنظیم شده افق روابط و همکاری های میان دو کشو را روشن پیش بینی کرد و گفت انتظار می رود در سال 2018 شاهد جهش قابل توجهی در همه زمینه های روابط دو جانبه باشیم.

رودی آنتارا وزیر ارتباطات اندونزی نیز در این مراسم به نمایندگی از دولت این کشور، ضمن تبریک پیروزی انقلاب اسلامی، روابط میان دو جانبه را بسیار خوب و دوستانه عنوان و نیز بر اراده جاکارتا برای توسعه هر چه بیشتر همکاریها با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه ها تاکید کرد.

وی سفر دکتر روحانی رییس جمهوری کشورمان به جاکارتا و سفر جوکووی رییس جمهوری این کشور به تهران را سبب توسعه روابط بیشتر دانست و اضافه کرد: دو کشور باید همکاری قوی خود را در زمینه های نفت، گاز، برق و انرژی های تجدید پذیر توسعه داده و روابط بازرگانی و ارتباط جامع تجاری میان تهران – جاکارتا را ارتقا بخشند./۹۹۴/ب۱۰۱/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات