۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۵۵۴۱۰۴
خاطرات انقلاب | آیت الله کاشانی:

تا حاج‌آقا روح‌الله است سراغ هیچ‌کس نروید

آیت‌الله کاشانی مقلدین خودش را رد می‌کند و حتی به کسانی که از زمان مرحوم آیت‌الله بروجردی هم از ایشان تقلید می‌کردند، می‌گفت به حاج‌آقا روح‌الله مراجعه کنید.
خاطرات انقلاب/ ‌آیت الله کاشانی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی، حبیب‌الله عسگراولادی در بخشی از کتاب خاطرات خود که توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است درباره توصیه آیت‌الله کاشانی به تبعیت و تقلید از امام خمینی می‌گوید: بعد از رحلت آیت‌الله بروجردی، تعدادی از برادران متدین‌مان که در نهضت اسلامی بودند به مرحوم آیت‌الله کاشانی مراجعه می‌کردند و از ایشان مسئله می‌پرسیدند. در یک جلسه‌ای ایشان به برادرانی که در خدمت‌شان بود گفت: "بی‌سوادها تا در قم حاج‌آقا روح‌الله است به سراغ من که هیچ، سراغ هیچ‌کس نروید."

البته حاج‌آقا روح‌الله در آن روز حتی تا یک سال و نیم بعد هم رساله مرحمت نفرمودند. دیگر مراجع که انتظار مرجعیت‌شان از قبل بود، آن‌ها رساله‌هایی داشتند ولی ایشان رساله‌ای مرحمت نفرموده بودند.

برای مردم روزهای اول تعجب‌آور بود که چطور آیت‌الله کاشانی مقلدین خودش را رد می‌کند و حتی به کسانی که از زمان مرحوم آیت‌الله بروجردی هم از ایشان تقلید می‌کردند، می‌گفت که حاج‌آقا روح‌الله در قم است به ایشان مراجعه کنید.

البته امام راحل هم در بسیاری از برنامه‌های اصلی که آیت‌الله کاشانی در تهران سامان می‌دادند از قم تشریف می‌آوردند و شرکت می‌کردند. بنده یک نماز عید فطر را به خاطر دارم که ایشان در نماز عید فطر آیت‌الله کاشانی که در جنوب شرقی تهران در بیرون شهر تشکیل شد، تشریف آورده بودند. در بسیاری از برنامه‌های اصلی و جدی ایشان سعی می‌فرمودند که حضور پیدا کنند یا در تماس باشند. /۹۲۴/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات