۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۱
کد خبر: ۵۵۳۶۲۱
باقری:

نفی استکبار ستیزی انقلاب را از ماهیت خود تهی می کند

عضو تیم سابق مذاکره کننده هسته‌ای با بیان این که استکبار ستیزی جمهوری اسلامی ایران منجر به استقلال مردم ایران شده است، گفت: اگر استکبار ستیزی را از این حکومت نفی کنیم، از ماهیت و مبنایی که بر اساس آن شکل گرفته است، تهی خواهد شد.
باقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی باقری، معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت ملی، شامگاه شنبه در سومین جلسه سلسله نشست‌های گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که در مسجد امام حسن عسکری(ع) پردیسان برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بیان داشت: گرامیداشت ایام مبارک فجر، صرفاً برای جشن گرفتن خاطره‌ یا مناسبت خاصی نیست.

وی افزود: گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر به جهت یادآوری اهدافی است که انقلاب با آن رویکرد به وقوع پیوسته تا آن اهداف و آرمان‌ها به فراموشی سپرده نشود.

وی با تأکید بر این که انقلاب اسلامی ایران ویژگی‌های متفاوتی دارد، اظهار داشت: ویژگی مهم و اصلی انقلاب اسلامی و وجه تمایز آن با هر انقلابی موضوع ورود دین در حاکمیت بوده است.

معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت ملی ابراز داشت:‌ اگر به گذشته بازگردیم، همان جدل‌ها و جبهه‌گیری‌هایی که امروزه در میان برخی مسؤولان، افراد و احزاب وجود دارد، در آن دوره نیز به اشکال مختلف و متفاوت وجود داشت.

وی خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی(ره) سال‌ها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی؛ در سال 40 مطرح فرمودند دین باید وارد حاکمیت شود. از آنجا حرکت آغاز شد تا آن که در سال 57 انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و تا به امروز استمرار دارد.

عضو تیم سابق مذاکره کننده هسته‌ای تصریح کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در آن دوران در جبهه اقلیت قرار داشتند، چرا که عده‌ای اصل ورود دین در حاکمیت را قبول نداشتند و برخی دیگر نیز این مسأله را می‌پذیرفتند اما چنین کاری را با شرایط آن دوران عملیاتی نمی‌دانستند، از این رو هیچ شخصی جز امام راحل چنین کاری را آغاز نکرد.

وی عنوان کرد: همان طور که شهید بهشتی فرموده است؛ تقابل بنی‌صدر با نظام اسلامی ایران، اختلافی ریشه‌ای، مبنایی و مکتبی داشت به همین علت ورود دین به حاکمیت را نمی‌پذیرفت.

باقری گفت:در حزب کارگزاران افراد در هر شغل و تخصص نباید با ارزش‌ها کاری داشته باشند و به عبارت دیگر دین‌زدایی و ارزش‌زدایی در این حزب حکم فرما است، این تقابل در دوران اصلاحات شکل علنی به خود گرفت تا آن جایی که شخصیت‌ها با جسارت بسیار زیادی وارد تقابل با ارزش‌های اصلی نظام اسلامی شدند.

عضو تیم سابق مذاکره کننده هسته‌ای ابراز داشت:‌ امروزه همزمان با گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی توسط ملت بزرگ ایران، دقیقاً همان نزاع‌های اوایل انقلاب وجود دارد، بنابراین باید خود را آماده کنیم تا بتوانیم  نقش آفرینی مؤثری در جبهه حق داشته باشیم.

وی تصریح کرد: عده ای انقلاب اسلامی ایران را پروژه‌ای برای سرنگونی نظام شاهنشاهی می‌دانند و بر این عقیده‌اند که ملت با سرنگونی رژیم طاغوت به اهداف خود رسیده‌اند، بنابراین باید همچون دیگر دولت‌های جهان، دولتی تشکیل دهند و به مناسبت‌های حاکم بر مناسبات بین‌المللی عمل کنند.

باقری اضافه کرد: بر اساس این سخن دیگر نمی‌توان گفت جمهوری اسلامی ایران باید با دیگر کشور‌های جهان متفاوت باشد، چرا که رفتاری برخلاف این سخن هزینه‌های زیادی بر کشور تحمیل خواهد کرد.

وی عنوان کرد: دیدگاه حضرت امام خمینی(ره)  به انقلاب اسلامی ایران پروژه‌ای نبوده است، بلکه ایشان انقلاب اسلامی را وسیله‌ای برای غبار‌زدایی از اسلامی می‌دانستند که در طول 14 قرن گذشته غبار سر و پای آن را فرا گرفته بود.

معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت ملی با تأکید بر این که جمهوری اسلامی ایران ارزش آفرین است، خاطرنشان کرد: وجه تمایز جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشور‌های جهان، رابطه حکومت با دین است.

وی گفت: استکبار ستیزی جمهوری اسلامی ایران منجر به استقلال مردم این کشور شده است، بنابراین اگر استکبار ستیزی را از این حکومت نفی کنیم، از ماهیت و مبنایی که بر اساس آن شکل گرفته است، تهی خواهد شد.

عضو تیم سابق مذاکره کننده هسته‌ای با بیان این که استکبار نافی استقلال همه کشور‌ها است، اظهار داشت:‌ اگر ما شعار استکبار ستیزی را حذف کنیم، باید استقلال را نیز کنار بگذاریم./878/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات