۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
کد خبر: ۵۵۳۱۲۶
آیت الله سیفی مازندرانی:

ارتباط ایران با کشورها تحریم‌های آمریکا را خنثی می‌کند

استاد حوزه با بیان این که ارتباط ایران با کشورها تحریم‌های آمریکا را خنثی می‌کند، گفت: دشمنان به دنبال آن هستند تا با کم کردن اقبال دیگران نسبت به جمهوری اسلامی بتوانند ابزار تحریم خود را در زمینه‌های اقتصادی و غیر اقتصادی حفظ کنند.
آیت الله سیفی مازندرانی

آیت الله علی اکبر سیفی مازندرانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، حرکت رسانه‌های غربی را در راستای کنار زدن جمهوری اسلامی و تضعیف آن دانست و گفت: کشورهای غربی و بدخواهان به دنبال مأیوس کردن مردم از جمهوری اسلامی هستند ولی جمهوری اسلامی در این سال‌ها توانسته که بر منطقه تأثیر بگذارد.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: ارتباط ایران با کشورهای دیگر تحریم‌های آمریکا را خنثی می‌کند بنابراین دشمنان به دنبال آن هستند تا با کم کردن اقبال دیگران نسبت به جمهوری اسلامی بتوانند ابزار تحریم خود را در زمینه‌های اقتصادی و غیر اقتصادی حفظ کنند.

وی ناکارآمد نشان دادن جمهوری اسلامی را سبب عدم سرمایه‌گذاری کشورهای منطقه و کمرنگ شدن روابطشان با ایران دانست و ابراز داشت: برای مقابله با نقشه‌های دشمن باید اقتصاد مقاوم را تقویت و واردات بی رویه را کم کنیم.

آیت الله سیفی مازندرانی واردات بی‌رویه را سبب تعطیلی کارخانه‌ها و بی‌کار شدن کارگران عنوان کرد و گفت: روند واردات بی‌رویه عاقلانه نیست؛ افزایش صادرات، تقویت تولیدات داخلی، تأمین بازار عرضه تولیدات داخلی پاسخی دندان شکن به حرکات مذبوحانه دشمنان است.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم از مسؤولان خواست  در راستایی حرکت کنند که کارگران و تولید کنندگان به کار امیدوار شوند.

وی وظیفه رسانه‌ها را تبیین اصل سلطه‌ناپذیری توصیف کرد و گفت: در مقابل حقوق نجومی ساکت ننشینید، اگر مسؤولانی هستند که به دنبال تصویب چنین حقوق‌هایی هستند علما باید این مسائل را مطرح کنند و رسانه‌ها هم در تبیین این مسائل کوشا باشند.

آیت الله سیفی مازندرانی ادامه داد: رسانه‌ها باید ولایت فقیه، اطاعت پذیری و پیروی از خط رهبری را تبلیغ کنند؛ رهبری در برجام 9 شرط گذاشتند که اگر این‌ها رعایت می‌شد دچار سوء استفاده‌های کشورهای غربی نمی‌شدیم.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم افزود: اگر حکم رهبری در اختلاس‌ها را پیگیری می‌کردند مسأله به اینجا نمی‌کشید، رهبری درباره واردات بی‌رویه هم تذکر دادند؛ مهم این است که بتوانیم خط مشی رهبری و نکته‌هایی که در این دولت و قبل از آن به عنوان دغدغه و زنگ خطر اعلام کردند را کشف و تبیین حقیقی کنیم.

وی توضیح داد: تبیین حقیقی یعنی با استفاده از نظریات متخصصین از آیات و روایات نقطه نظرهای رهبری اطلاع رسانی و تبیین شود، با مراجعه به اهل فن و نظر در حوزه، دانشگاه و متخصصینی که در این زمینه‌ها صاحب نظر هستند نظرات رهبر معظم انقلاب را باید در جامعه اجرا کرد./836/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات