۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۵۵۳۱۰۸
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی:

صیانت و حفاظت از موقوفات از مهمترین رسالت‌های آستان قدس است

بختیاری با بیان این که صیانت و حفاظت از موقوفات و اجرای نیات واقفان از مهمترین رسالت‌های آستان قدس رضوی است، گفت: مهمترین اقدام پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ساماندهی و تعیین سرفصل‌های موقوفاتی آستان مقدس امام رضا(ع) براساس نیات واقفان نیک اندیش بوده است.
سید مرتضی بختیاری

به گزارش خبرگزاری رسا درمشهد به نقل از آستان نیوز، سید مرتضی بختیاری در برنامه اشاره سیمای خراسان رضوی به تشریح دستاوردهای آستان قدس رضوی پس از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار داشت: در دوران تولیت فقید، آیت‌الله واعظ طبسی اقدامات زیربنایی و گسترده‌ای صورت گرفت که باید در آستانه دهه چهارم انقلاب اسلامی، یاد و خاطره آن مبارز و مجاهد بزرگ را گرامی بداریم.

وی گفت: صیانت و حفاظت از موقوفات و اجرای نیات واقفان، مهمترین رسالت‌های آستان قدس رضوی است. مهمترین اقدام پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ساماندهی و تعیین سرفصل‌های موقوفاتی آستان مقدس امام رضا(ع) براساس نیات واقفان نیک اندیش بوده زیرا درآمدها و هزینه‌های این آستان براساس وقف و نذر است.

وی اذعان داشت: مساحت حرم مطهر رضوی در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی به بیش از یک میلیون متر مربع رسیده است که با تمام قرون و سالهای پس از شهادت امام رضا(ع) قابل مقایسه نیست.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در منشور ٧ گانه انتصاب تولیت معزز آستان قدس رضوی راهبردها و اولویت‌های جدید را برشمردند، گفت: این مجموعه معنوی در دوره جدید، رویکردهای زائرمحوری و محرومیت زدایی را با جدیت تمام دنبال می‌کند.

بختیاری با بیان اینکه آستان قدس رضوی در سال گذشته میزبان ٣ میلیون تشرف زائران و مجاوران به بارگاه ملکوتی امام رضا(ع)بوده است، خاطرنشان کرد: افزایش سطح کمی و کیفی خدمات به زائران در راستای تحقق تاکیدات تولیت معزز آستان قدس رضوی با اهتمام بیش از ٥ هزار خادم بارگاه منور رضوی در حال انجام است.

وی گفت:در حال حاضر روزانه ٢ هزار زائر در مهمانسراهای آستان قدس رضوی پذیرایی می شوند و به زودی اورژانس دارالشفای امام رضا(ع) نیز برای ارائه خدمات بیشتر به زائران راه اندازی می‌شود.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دستاوردهای آستان قدس رضوی در حوزه فرهنگی و تعلیم و تربیت پرداخت و گفت: بنیاد فرهنگی رضوی، دانشگاه علوم اسلامی رضوی و دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) گام‌های بلندی را در جهت تربیت نیروی متخصص و متعهد برای جامعه اسلامی برداشته‌اند و در افق برنامه‌های آستان قدس، مرجعیت علمی جهان اسلام وجود دارد.

وی تشکیل معاونت علمی در آستان قدس را اقدامی شایسته برای ایجاد هم افزایی و ارتقای روحیه خودباوری در مجموعه های آموزش عالی و پژوهشی مجموعه دانست.

بختیاری تصریح کرد: در حال حاضر باشکوه‌ترین نمازهای جماعت جهان اسلام و با امامت مراجع عظام تقلید در حرم مطهر رضوی برپا می‌شود و در حوزه‌های مختلف چاپ و نشر، تربیت بدنی، داروسازی، کشاورزی و صنعتی اقدامات گسترده ای انجام شده است./934د103/ب1

ارسال نظرات