۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۵۵۲۴۷۳
امام جمعه موقت بیرجند:

جامعه گرفتار زخم اقتصادی است

امام جمعه موقت بیرجند گفت: امروز جامعه گرفتار زخم اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است اما نباید این زخم را بیشتر از آن چیزی که است بزرگ کرد، این جامعه واقعیت های زیادی دارد که باید در کنار زخم اقتصادی به آن ها توجه شود.
مختاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محمد مختاری، امام جمعه موقت بیرجند ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه اظهار داشت: عده ای از مردم در جامعه مطالبات به حق و عده ای نیز مطالبات نابه حق دارند.

وی با اشاره به مطالبات نابه حق مردم، گفت: این مطالبات از نظر قرآن و تجربه چند هزار ساله تاریخ هرگز پذیرفته نیست و این افراد با اسلام و نظام و با محدودیت هایی که در کشور است مشکل دارند.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: این مطالبات نا به حق مردم پذیرفتنی نیست و اینگونه مطالبات ریشه در فقدان ضعف، معرفت، ایمان و اعتقاد دارد هرچند تمام کسانی که این مطالبات را مطرح می کنند انسان های بی دینی نیستند، آن ها تحت تاثیر شیطان و شبهات فضای مجازی و ماهواره و سم پاشی های دشمن قرار گرفتند.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه دشمن به دنبال سوءاستفاده از جوانان است، تصریح کرد: باید حقایق را به جوانان بگوییم و اجازه ندهیم گرفتار شبهات فضای مجازی شوند و فتنه ایجاد کنند.

وی ادامه داد: دشمنان شبانه روز درصدد هستند که تعداد افرادی که مطالبات نابه حق دارند را زیاد کنند و اگر عقاید و حقایق برای مردم تبیین نشود، دشمن از این سکوت سوءاستفاده خواهد کرد.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه دشمن ۴۰ سال پشت درب های بسته در تلاش است که این سم پاشی ها را توسعه دهد و اهل تقوا را در جامعه مسموم کند، خاطرنشان کرد: باید فلسفه و جایگاه دین، ماهیت و حقیقت دین و سبک زندگی را بفهمیم و نقاط قوت و ضعف را شناسایی کنیم.

حجت الاسلام مختاری اظهار کرد: جامعه اسلامی در طول تاریخ بیشترین آسیب را  از دینداری تقلیدی دیده است زیرا این دینداری تقلیدی پایه و اساس محکمی ندارد.

وی افزود: امروز فتنه های آخرالزمان فراوان است و اگر دینداری انسان ها تحقیقی، علمی و عاقلانه نباشد در مقابل شیطنت های دشمن کم خواهیم آورد.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: اسلام، انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی از نقاط قوت ملت است و اگر ضعفی وجود دارد در مسؤولان و خود مردم است، نباید به علت ضعف خود و مسؤولان شجره طیبه انقلاب و اسلام را هدف قرار دهیم.

حجت الاسلام مختاری عنوان کرد: استکبار، رژیم صهیونیستی و آل سعود باید بدانند که ملت ایران پیرو سیدالشهدا(ع)، حضرت فاطمه زهرا(س)، صدها شهید تاریخ و بیش از ۲۰۰ هزار شهید انقلاب اسلامی هستند و از جان و مال خود می گذرند اما هرگز از اسلام و انقلاب اسلامی نمی گذرند.

وی با اشاره به آغاز دهه فجر و چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، بیان کرد: ایام دهه فجر برای ملت ایران یک جشن ملی و مذهبی است و  باید برای عزت و سربلندی ایران اسلامی تلاش کرد.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه فلسفه انقلاب اسلامی، مطالبات به حق مردم بود، افزود: مردم مطالبات به حقی داشتند اما رژیم ظالم و مزدور پهلوی به این مطالبات مردم توجه نکرد و در نهایت این مطالبات سبب براندازی رژیم پهلوی و ایجاد انفجار نور شد.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه رژیم پهلوی اسلام ستیز و در تبعیض و فساد بود، اضافه کرد: تبعیض آن زمان که قابل مقایسه با تبعیض امروز نیست هرچند تبعیض و فساد امروز نیز محکوم است.

وی اذعان داشت: امروز مردم مطالبات به حق اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دارند و باید مسؤولان به این مطالبات مردم توجه کنند و اگر توجه نشود مردم ناامید و دلسرد خواهند شد و گرگ هایی که ۴۰ سال در کمین هستند انقلاب اسلامی و کشور را از پا درمی آورند.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه مسوؤلان با توجه نکردن به مطالبات به حق مردم اجازه می دهند که دشمن از مطالبات سوءاستفاده کند، اظهار کرد: امروز ملت ایران و جامعه اسلامی در محاصره فرهنگی و تبلیغاتی دشمن قرار دارند و رسانه های دشمن شبانه روز بر علیه ملت تبلیغ می کنند.

حجت الاسلام مختاری گفت: باید در فضایی آرام و عاقلانه به مطالبات مردم توجه کرد و اگر به مطالبات اقتصادی کمتر از آن چیزی که است توجه شود انقلاب اسلامی آسیب می بیند و اگر به این مطالبات بیشتر از آن چیزی است توجه شود سبب سیاه نمایی و بزرگنمایی و ناامید کردن مردم می شود و دشمن سوءاستفاده می کند از این رو باید عاقلانه و آگاهانه و نه بیشتر و نه کمتر به مطالبات توجه کرد.

وی ادامه داد: امروز جامعه گرفتار زخم اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است اما نباید این زخم را بیشتر از آن چیزی که است بزرگ کرد، این جامعه واقعیت های زیادی دارد که باید در کنار زخم اقتصادی به آن ها توجه شود.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه ریختن به خیابان ها و آسیب زدن به مال و جان مردم دردی را دوا نمی کند، گفت: باید مشکلات به صورت منطقی و عاقلانه ریشه یابی شود، بخش عمده ای از ریشه های مشکلات با کمک مسؤولان قابل زدن است و بخش دیگری از ریشه مشکلات نیز قابل تحمل می باشد.

حجت الاسلام مختاری تصریح کرد: توجیه کردن مشکلات یک کار احمقانه است و از کسانی که به حق مردم تجاوز کنند بیزار هستیم.

وی بیان کرد: حفظ نظام اسلامی با فقر، تبعیض، فساد و بی توجهی به حقوق مردم امکان پذیر نیست بلکه حفظ نظام با رعایت حقوق مردم و مبارزه با فساد و تبعیض و سلامت اقتصادی امکان پذیر است و نظام محقق می شود.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: امروز عصر جدیدی از آگاهی است و مردم مشکلات را با سکوت پبگیری نمی کنند بلکه با مطالبه جدی پیگیری خواهند کرد.

حجت الاسلام مختاری با اشاره به آغاز دهه فاطمیه و شهادت حضرت زهرا(س)، گفت: باید از فرصت ایام دهه فاطمیه استفاده کرد، ما امروز به فرهنگ فاطمی و توسعه این فرهنگ نیاز داریم./۸۸۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات