۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۵۵۲۰۳۱

آیین رونمایی از کتاب "مشق خورشید" برگزار می شود

هم زمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا دومین دوره آیین رونمایی از کتاب «مشق خورشید» با موضوع کتابت خطبه فدکیه نهم بهمن ماه در فرهنگسرای مهر برگزار می شود.
کتاب مشق خورشید

سعید رنجبریان، رییس مراکز فرهنگی هنری منطقه نوزده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: همزمان با ایام گرامیداشت شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا(س) با هدف  ترویج و گسترش خلق آثار فاخر خوشنویسی، دومین دوره مراسم رونمایی از کتاب «مشق خورشید» برگزار می‌شود.

وی افزود: مراسم رونمایی از کتاب «مشق خورشید» نهم بهمن ماه 96 با حضور محمدحسین رجبی دوانی؛ پژوهشگر تاریخ اسلام، علی علی از اساتید ممتاز انجمن خوشنویسان کشور و کامران شرفشاهی از نویسندگان معاصر از ساعت 16 در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای مهر برگزار می‌شود.

رییس مراکز فرهنگی هنری منطقه نوزده ابراز داشت: بخش دوم این مراسم که مربوط به کتابت خطبه فدکیه است در میان هفتاد بانوی خوشنویس در سه سطح عالی، ممتاز و اساتید برگزار شده است، به نفرات اول تا سوم هر بخش جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

وی افزود: کتاب «مشق عشق» با محوریت آثار خوشنویسان درباره خطبه فدکیه حضرت زهرا(س)است که سال گذشته با هنرنمایی چهارده بانوی خوشنویس فوق ممتاز شهر تهران کتابت شد.

رنجبریان در ادامه اظهار داشت: طرح جلد این کتاب با تذهیب هنرمندانه استاد محمدحسین آقامیر مزین شده که هم به صورت کتابت و هم به صورت قطعه نگاری با چاپ نفیس برای علاقه مندان منتشر گردیده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در مراسم رونمایی از کتاب «مشق خورشید» می‌توانند به نشانی میدان بهمن، خیابان شهید تندگویان، خیابان شهید لطیفی، کوچه تگرگ، بوستان بعثت مراجعه فرمایند./۹۶۶/ ت ۳۰۲/ش

ارسال نظرات