۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۵۴۸۸۱۹
نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی:

چهارشنبه سیاه اهواز لکه ننگی بر پیشانی رژیم پهلوی است

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف از اینکه چهارشنبه سیاه اهواز در تاریخ انقلاب اسلامی کم رنگ ظاهر شده است، گفت: چهارشنبه سیاه اهواز لکه ننگی بر پیشانی رژیم پهلوی در تاریخ است.
سودانی

 ناصر سودانی، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، یکی از جنایات فراموش ناشدنی رژیم ستمشاهی بر ملت ایران به ویژه خوزستانی ها را هجوم دژخیمان رژیم به مردم اهواز در چهارشنبه سیاه سال 1357 دانست.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی افزود: چهارشنبه سیاه اهواز لکه ننگی بر پیشانی رژیم پهلوی در تاریخ است که سبب شد ماهیت پلید چنین رژیمی بیشتر از گذشته برای ملت ایران آشکار تر شود.

مدیر دانشگاه امیرالمؤمنین بیان کرد: به آتش گرفتن مردم به وسیله تانک ها و خودروهای زرهی تعبیه شده در خیابان طالقانی که محل اجتماع مردم در حسینیه اعظم بود حادثه های دردناکی را به وجود آورد که نشان از خباثت و دژخیمی رژیم منفور پهلوی دارد در عین اینکه صلابت مردم و اوج ایثار و از جان گذشتگی شان برای پیروزی انقلاب اسلامی را یادآور می شود.

سودانی با ابراز تأسف از اینکه چنین حماسه تأسف انگیز و افتخار آفرین در تاریخ انقلاب اسلامی کم رنگ ظاهر شده است، تصریح کرد: این حماسه تحت الشعاع برخی حوادث از قبیل سینما رکس آبادان و آتش سوزی مسجد کرمان قرار گرفته است حال آنکه دست کمی از چنین حوادثی ندارد.

وی در زمینه آشنایی نسل جوان با چنین حماسه ای گفت: باید از طریق هنر، نسل جدید را با افتخارات گذشتگان از یک سو و با ظلم ها و جنایات رژیم ستمشاهی آشنا کرد.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی برای یادآوری حماسه چهارشنبه سیاه اهواز گفت: در این زمین ساخت فیلم و مستندسازی چنین حادثه ای، گفت و گو با مجروحان و خانواده های شهدا حماسه مذکور و مشاهدات عینی مبارزان می تواند به کتاب تاریخ انقلاب اسلامی صفحات درخشان و زرینی بیفزاید./9456/ت۳۰۳/ب۲

ارسال نظرات