۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۵۴۸۸۱۴
امام جمعه پردیسان:

مشکلات موجود نباید سبب تردید در حقانیت انقلاب اسلامی شود

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم جامعه، گفت: با توجه به گرانی، تورم و رکود در کشور ممکن است عده‌ای در حقانیت نظام اسلامی ایران تردید کنند اما نباید در قدرت الهی تردید کرد.
قوامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سیدصمصام الدین قوامی، امام جمعه پردیسان قم، امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه پردیسان با بیان این که دعا قرآن صاعد بوده و قرآن کریم دعای نازل است، اظهار داشت: ما علیرغم قرائت قرآن کریم و ادعیه با معضل بیبارانی و کمبود آب مواجه شدهایم.

حجت الاسلام و المسلمین قوامی با بیان این که خشکترین پاییز 67 سال گذشته ایران را سپری کردیم، ابراز داشت: ایمان و تقوا میتواند از بروز چنین آسیبهایی در کشور جلوگیری نماید.

وی با قرائت آیاتی از قرآن کریم، تصریح کرد: امروز مصادف با سالروز فتح مکه است که پس از فتح قریب در سال سوم و چهارم در مدینه نازل شد.

وی افزود: خداوند متعال هنگام خروج رسول خدا(ص) از مکه، آیهای از سوره مبارکه قصص نازل کرد که در آن آیه وعده بازگشت ایشان به مکه را داد، هر چند ممکن است وعدههای الهی به طول بیانجامد، اما در هر حال صادق بوده و محقق خواهد شد.

وی با بیان این که سورههای نصر، فتح و صف معروف به سورههای فتح هستند، گفت: خداوند متعال پیامبر اکرم(ص) را در فتح مکه نصرت کرده و دشمنانش را به یکباره ساقط کرد.

حجت الاسلام و المسلمین قوامی اظهار داشت: پس از فتح مکه و ساقط شدن قریش، همه قبیلههای قدرتمند جزیرهالعرب نیز تسلیم شدند و نفوذ و گسترش اسلام در دلها منجر به افزایش مسلمانان در سراسر منطقه شد.

وی با تأکید بر این که باید با معنویت پاسخ الطاف الهی را داد، ابراز داشت: بر مسلمانان واجب است تا در برابر نصر، فتح و هیمنهای که خداوند بر آنان عطا کرده است، تسبیح، حمد و استغفار الهی را به جا آورند تا فتوحات همچنان ادامه یابد.

امام جمعه پردیسان خاطرنشان کرد: نصرت و یاری خداوند متعال منجر به فرار شاه از کشور و پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد. چه کسی گمان میکرد شاه تاج و تخت خود را بگذارد و از کشور بگریزد؟

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم جامعه، تصریح کرد: با توجه به گرانی، تورم و رکود در کشور ممکن است عدهای در حقانیت نظام اسلامی ایران تردید کنند.

مدیر مرکز فقهی مدیریت اسلامی عنوان کرد: خداوند متعال از آغاز انقلاب اسلامی دائماً ملت ایران را در برابر دیکتاتورهای سراسر جهان پیروز کرده است، نباید در قدرت الهی تردید کرد؛ ما باید بدانیم تمام پیروزیها به سبب توجه و یاری خداوند متعال بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که مسؤولان باید به درگاه خداوند استغفار کنند، گفت: بانکها مردم مؤمن و انقلاب ایران را به زجر واداشتهاند؛ دیرکردها و ربای موجود در بانکها و مؤسسات کشور را در هیچ جای جهان نمیتوان یافت.  

وی با ابراز گلایه از عدم اجرا شدن اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: وعده گرانی بنزین در میان مشکلات اقتصادی کشور، همچون بنزینی آتش نارضایتیها را در کشور شعلهور کرد./878/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات