۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۵۴۶۲۰۳
مدیرکل امور مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی خبرداد؛

ثبت نام بیش از ۷۰ هزار مبلغ در سامانه سجام

مدیرکل امور مبلغین و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی گفت: بیش از ۷۰ هزار مبلغ در سامانه سجام ثبت نام کرده اند و این آمار به تدریج افزایش می یابد.
حجت الاسلام رقیمی

حجت الاسلام حسن رقیمی مدیرکل امور مبلغین و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به ماموریت ها و رسالت های سازمان تبلیغات اسلامی گفت: ظرفیت سازی و هماهنگ کردن شبکه تبلیغی در مناطق مورد نیاز با هدف تاثیرگذاری بیشتر بر نسل جوان مهمترین تکلیف این نهاد دینی فرهنگی است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه سازمان تبلیغات اسلامی در راستای انجام وظایف و تکالیف محوله از هیچ کوششی دزیغ نمی کند  افزود: این نهاد دینی فرهنگی با استفاده از امکانات در اختیار سعی می کند رسالت خود را در این زمینه به نحو مطلوب انجام دهد.

حجت الاسلام رقیمی همچنین به برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی در راستای افزایش تاثیرگذاری فعالیت های مبلغین بر نسل جوان اشاره و اظهار کرد: مبلغین و مبلغات باید در حوزه های علمیه، خود را به علم روز مجهز کنند تا در زمان اعزام به مناطق مختلف کشور، تاثیرگذاری بیشتری بر عموم مردم به ویژه نسل جوان داشته باشند.

مدیرکل امور مبلغین و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی، برگزاری دوره های آموزش های ضمن خدمت ویژه روحانیان مستقر و ائمه جماعات از سوی معاونت آموزش و پژوهش تبلیغات اسلامی با هدف ارتقای سطح علمی شبکه تبلیغی را از دیگر برنامه ها برای تاثیرگذاری بیشتر فعالیت های تبلیغی بر نسل جوان عنوان کرد.

حجت الاسلام رقیمی در ادامه تاکید کرد: دیگر مجموعه های ارائه آموزش ضمن خدمت و حوزه های علمیه به عنوان مجموعه تربیت کننده مبلغ باید در راستای تجهیز شبکه تبلیغ به آموزش های مختلف و علم به روز بکوشند.

وی گفت: تعدادی از مبلغین در سامانه سجام و سمتا ثبت نام شده اند، اطلاعات تعدادی دیگر از مبلغان در اختیار مرکز رسیدگی است و تعداد دیگری نیز در هیچ سامانه ای ثبت نام نکرده اند اما به عنوان مبلغ ثابت فعالند و یا در برخی مجموعه های اداری نظیر قوه قضائیه و نهادهای مختلف فعالیت دارند.

مدیرکل امور مبلغین و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: طبق شناسایی اولیه صورت گرفته در سامانه سجام، 70 هزار مبلغ در این سامانه ثبت نام کرده اند و این آمار به تدریج افزایش می یابد تا جایی که تمامی مبلغان تحت پوشش این سامانه قرار خواهند گرفت.

حجت الاسلام رقیمی، خواستار اهتمام جدی مبلغان به عضویت در این سامانه شد و گفت: این عضویت تنها با هدف شناسایی و زمینه سازی برای فعالیت های تبلیغی در طول سال است.

وی با بیان اینکه تقریبا بیش از یکصد هزار مبلغ در سطح کشور فعالند گفت: از تعداد بیش از 70 هزار مبلغ ثبت نام شده در سامانه سجام، بیش از هشت هزار نفر  خانم جلسه ای ها و ملامحلی ها و مابقی مبلغین و مبلغات حوزوی هستند./851/ت۳۰۳/ب۲

ارسال نظرات