۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۵۴۶۰۴۶
رییس جامعه الزهرا:

فتنه اخیر برای همه مردم و مسؤولان ایجاد وظیفه کرد

مدیر جامعه‌الزهرا(س) با اشاره به این که خداوند نخواهد گذاشت خون هایی که برای به ثمر نشستن این انقلاب ریخته شده به هدر رود تأکید کرد: فتنه‌ و اغتشاشات اخیر برای همه مردم و مسئولان ایجاد وظیفه کرد.
حجت الاسلام والمسلمین مدنی

به گزارش خبرگزاری رسا، چهارمین جلسه درس اخلاق ویژه کارمندان جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) روز پنجشنبه در حسینیه امام خمینی(ره) این مؤسسه علمی آموزشی برگزار شد.

در این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمود مدنی»، مدیر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) به ادامه مباحث سلسله‌جلسات منشور فاطمی و اخلاق کارمندی پرداخت وگفت: ما انسان‌ها در هر رده کاری و با هر سوابق علمی، معرفتی و تجربی که باشیم، نظارت بر کارهایمان تأثیر زیادی در اعمال، رفتار و گفتارمان دارد.

وی افزود: انسان وقتی بداند که چشمی متوجه و نظاره گر اوست، رفتار متفاوتی خواهد داشت؛ انسان‌ها به واسطه نظارت ها، توجه‌ها و نگاه‌های مردم، اعمال و رفتار و برخوردهای متفاوتی دارند.

محدودیت‌های اساسی نظارت‌های دنیایی

مدیر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) با بیان اینکه نظارت‌های دنیایی چند محدودیت اساسی دارند، تصریح کرد:  هیچ نظارتی در این دنیا دائمی نیست و بشر نمی تواند در این دنیا یک نظارت دائمی، مستمر و پیوسته داشته باشد، زیرا هر انسانی خلوت خانه‌هایی دارد که از دید دیگران مخفی است.

وی ادامه داد: نظارت‌های دنیایی، تنها منحضر به موقعیت حضور است و غیب را نمی بیند، از سوی دیگر این نظارت ها مربوط به ظاهر فرد می شود و پشت پرده و باطن افراد را شامل نمی شود.

حجت الاسلام والمسملین سیدمحمود مدنی تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله) در جنگ خندق در مورد ارزش ضربت حضرت على(علیه‎السلام) فرمودند: «ضَربَةُ عَلِی یَومَ الخَندَقِ اَفضَلُ مِن عِبادَةِ الثّقلین؛ ارزش این فداكارى بالاتر از عبادت تمام جنّ و انس ‍ است».

توجه به نظارت همیشگی و دائمی خداوند، زندگی ما را متحول می‌کند

مدیر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) ببان داشت: نظارتی که حضور و غیاب ندارد و ظاهر و باطن برای آن فرق نمی‌کند و توجه به آن می‌تواند زندگی‌ ما را متحول کند، نظارت خداوند متعال است و بر این اساس آیه ۱۰۵ سوره مبارکه توبه می‌فرماید: «وَ قُلِ اعْمَلُوا فَسَيَرَي اللَّهُ عَمَلَکُمْ؛ بگو عمل کنید! خداوند، اعمال شما را می‌بینند».

وی تصریح کرد: همه مجموعه‌ها باید نظارت‌های مربوط به خود را داشته باشد، اما آنچه که می‌تواند زندگی و کارهای ما را متحول کند، توجه به این است که بدانیم در محضر خداوند متعال هستیم و این موضوع نباید تنها لفظی باشد بلکه باید در عمل به آن برسیم.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی اظهار داشت: اینکه دعاهای ما مستجاب نمی‌شود، گاه به خاطر امتحان الهی است و گاهی مشکل از خود ما است.

وی تأکید کرد: یک لحظه تردید در این که خدا ما را می‌بیند و شک در این که در محضر خدای متعال هستیم، کفر است و اگر یقین کردیم که در محضر خداوند متعال هستیم بهجت، آرامش، سرور و خوشی برای ما به ارمغان می‌آورد.

مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی(ره)، فقیه و سالک الی‌الله بودند

مدیر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در ادامه ضمن گرامیداشت یاد مرحوم آیت الله حائری شیرازی(ره) با بیان اینکه ایشان معلم اخلاق، فقیه و سالک الی الله بودند، افزود: مرحوم آیت الله حائری شیرازی(ره) در مورد دوران زندان و بازداشت خود می‌گوید: «یک‌بار که مرا به شکنجه‌گاه بردند دست‌هایم را از پشت بستند و کیسه‌ای از شن را هم به آن آویختند و مرا روی یک‌پا نگه داشتند و پوست بدنم را با انبردست فشار می داند؛ وقتی شدت شکنجه زیاد و غیرقابل تحمل شد رو به آسمان کردم و گفتم: خدایا تو می‌بینی! وقتی مأمور شکنجه این جمله را شنید، پرسید چه گفتی؟ من آن جمله را تکرار کردم. او همراهانش را از شکنجه‌گاه بیرون کرد و شلاقی را که در دست داشت به گوشه‌ای پرت کرد و خود را روی مبلی که در آنجا بود انداخت و با سرافکندگی گفت: تف بر این نانی که ما می‌خوریم! سپس دستبند مرا را باز کرد و از من عذر خواست. از آن به بعد از مریدان من شد و از آن پس هرگاه دستگیر یا زندانی می‌شدم به من توجه داشت».

نظارت خداوند بر کارها و فعالیت‌های خود را جدی بگیریم

مدیر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در ادامه با بیان این که باید نظارت خداوند بر کارها و فعالیت‌های خود را جدی بگیریم، بیان داشت: کارمندان جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در همه اعمال و رفتارهای خود، اعتبار این مجموعه بزرگ را که مزین به نام حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) است در نظر بگیرند.

فتنه‌ها و اغتشاشات اخیر در ایران برای همه مردم و مسئولان ایجاد وظیفه کرد

مدیر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در ادامه به حوادث اخیر کشور اشاره کرد و اظهار داشت: این روز‌ها شاهد حوادث ناگواری در سراسر کشور بودیم که از یک جهت موجب آرامش ماست، زیرا این پرچم ولایت و ایمان به واسطه خون‌های بسیاری از جوانان این مرز و بوم در سراسر کشور برافراشته شده است که در اخلاص آنان شکی نیست و خداوند نمی گذارد که این خون‌ها ضایع شود.

وی با بیان اینکه ایران پایگاه تشیع در جهان اسلام است، تصریح کرد: خداوند متعال حامی و حافظ کشور ماست لکن همه ما برای حفظ این پایگاه تشیع وظایفی داریم که باید به درستی انجام دهیم.  

مدیر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) تأکید کرد: فتنه‌ها و اغتشاشات برای همه مردم و مسئولان ایجاد وظیفه کرد؛ همه اقشار مردم برای دفاع از اسلام، نظام و ولایت فقیه به صحنه آمدند؛ مسئولان هم باید در رفع مشکلات مردم بکوشند و ما هم در جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) به همان اندازه که به ما سپرده شده است، باید تلاش کنیم. /۹۲۴/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات