۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۵۴۵۵۳۱
نماینده ولی فقیه در سپاه:

همه قوا باید در خدمت ولایت فقیه باشند

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با تأکید بر اینکه انقلابی گری به معنای شناخت متغیرهای موجود و عمل به تکلیف است، گفت: همه قوا باید در خدمت ولایت فقیه باشند.
سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی در مراسم افتتاحیه نخستین کنگره یک هزار شهید روحانی استان قم که امشب در سالن همایش های مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با تأکید بر ضرورت زمان شناسی و شناخت متغیرها در زمان حاضر گفت: با توجه به اینکه با روی کار آمدن انقلاب اسلامی، نظام ضد اسلامی شاهنشاهی سقوط کرد باید بدانیم که یک سلسله متغیرهایی در این جابه جایی تغییر کرد که باید از سوی جامعه به ویژه روحانیت شناسایی شوند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه مخاطب اصلی شناسایی متغیرها، روحانیت هستند، اظهار داشت: تبیین و پاسداری از دین و شریعت، مقابله با ظلم و ظالمان و دستگاه های فاسد، مقابله با اندیشه های انحرافی و گفتمان های غیر دینی و مبارزه و ایجاد زمینه برای تشکیل حاکمیت دینی از جمله وظایفی است که در این دوران بر عهده روحانیت است.

وی ادامه داد: شهدای گرانقدری همچون شهید مطهری و شهید صدر نمونه های بارزی هستند که زمان، جریانات و تهدیدها را شناختند و در مقابل آنها با سخنرانی، روشنگری، تدوین کتب و غیره ایستادگی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به اینکه دوره بیش از هزارساله بعد از غیبت کبری تا انقلاب اسلامی با سه دسته از علما مواجه هستیم، این سه دسته را اینگونه توصیف کرد: علمای انقلابی مجاهد، فداکار و پیرو سیره و سنت نبوی و علوی، علمایی که چهره های ارزشمند معنوی بودند و وارد سیاست نمی شدند، اما جلوی سوء استفاده دشمنان را می گرفتند و علمایی که به نوعی برای حفظ تشیع با دستگاه های حاکمیتی همکاری می کردند از جمله کسانی بودند که در عصر غیبت به حفظ و پاسداری از دین پرداختند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران به تبیین متغیرهای موجود پس از انقلاب اسلامی پرداخت و ابراز داشت: با سقوط رژیم طاغوت تغییر در ماهیت حکومت حاصل شد، محوریت حکومت از طاغوت به ولایت فقیه تغییر کرد،  ساختار حکومتی متحول شد، مدل حکومت سوسیالیستی تلفیقی به مردم سالاری دینی تبدیل شد، شیعه از انزا در آمد و اسلام قدرت یافت؛ این موارد نمونه هایی از تغییر متغیرها در حال حاضر است.

وی با بیان اینکه هانتینگتون یکی از کارشناسان خبره غربی، تمدن اسلامی را بزرگترین خطر برای تمدن غربی معرفی کرده است، عنوان داشت: وی علت این اعتراف را «مطرح شدن قانون و اساسنامه اداره بشریت» از سوی ایران دانسته است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به اینکه انسان با آگاهی از متغیرهای زمانه، تکلیف مدار می شود، برخی از آثار تکلیف مداری را اینگونه بیان کرد: تأثیر در مرزبندی ها و شناخت فتنه ها، تأثیر در مبارزات، حمایت از امام زمان(عج)، تأثیر در روال منطقه و تأثیر در جهان اسلام گوشه ای از آثار تکلیف مداری است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه حمایت از بیمه و خدمات درمانی طلاب وظیفه دولت است، ابراز داشت: این حمایت ها به معنای دولتی شدن حوزه علمیه نیست، بلکه به معنای تقویت زیرساخت های حوزه بوده تا زمینه جذب طلاب جدید فراهم شود.

وی در پایان با تأکید بر اینکه انقلابی گری به معنای شناخت متغیرهای موجود و عمل به تکلیف است، گفت: همه قوا باید در خدمت ولایت فقیه باشند و مدل مردم سالاری دینی را دنبال کنند./841/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات