۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۵۴۵۰۵۵
آیت الله علوی‌گرگانی:

مسؤولان مردم را در تنگنا قرار ندهند/ تصمیمات بر مبنای رفع فشار از مردم باشد

حضرت آیت الله علوی‌ گرگانی با بیان این که مسؤولان نباید مردم را در تنگنا قرار دهند، گفت: گرانی و مالیات بی مورد سبب نارضایی مردم است.
آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از مسؤولان حفاظت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان این که خداوند در قرآن کریم برای همه انسان ها نصایح فراوانی دارد، اظهار داشت: قرآن و پیامبر گرامی اسلام(ص) برای همه مردم است و مختص به دسته یا گروه خاصی نیست.

وی افزود: در سوره مؤمنون می خوانیم «ما به اندازه توانایی شما تکلیف کرده ایم» ولی مضمون ادامه این آیه این است که در مقام عمل اگر انسان کوتاهی کند، کتابی در نزد خداوند است که همه این ها را می نویسد و از آن طرف اگر انسان حتی نیت عمل خیری را هم داشته باشد در کتاب اعمال او ثبت می شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ابراز داشت: طبق روایات اسلامی ما گاهی اوقات حتی نیت یک عمل از سوی یک نفری که توانایی انجام عمل خیر را ندارد از کسی که آن عمل را انجام بدهد، ارزش بیشتری دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که دشمن برای ضربه زدن به کشور ما روز و شب ندارد، عنوان داشت: آنها تمام تلاش خود را برای از بین بردن امنیت ما به کار برده اند، بنابراین حتی اگر دشمن در ظاهر هم با چهره خوش برخورد کند ولی در باطن هدف خیری نسبت به ما ندارد.

حضرت آیت الله علوی‌گرگانی عنوان کرد: دشمن پشت دیوارهای خانه ما است و منتظر است که از ناله مردم و نارضایتی آنها علیه جمهوری اسلامی استفاده کند و نظام ما را زیر سؤال ببرد، بنابراین نباید کاری کنیم که مردم ناراضی باشند.

وی تصریح کرد: مدیران و مسؤولان عالی رتبه کشور باید زمان شناس باشند به ویژه دولتی ها بدانند چه وقت باید جنسی گران شود نه این که بدون حساب و کتاب اجناس را گران کنیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که برای گران شدن اجناس باید به میزان درآمد مردم توجه شود، یادآور شد: امروز بسیاری از بازارهای ما خوابیده است و از این طرف مالیات ها و گرانی های بی مورد حقیقتا کم لطفی است.

وی خاطرنشان کرد: در این شرایط که دشمن می خواهد ما را تنگنا قرار دهد خودمان باید به یکدیگر رحم کنیم؛ روایت داریم وقتی مدیران یک جامعه دلسوز نباشند خداوند جلوی رحمت و باران خود را می گیرد، بلاها و زلزله ها را نازل می کند و دعاهای انسان نیز به اجابت نمی رسد.

حضرت آیت الله علوی‌گرگانی با اشاره به این که گرفتن مالیات های نادرست از مردم موجب کم شدن نعمات الهی می شود، ابراز داشت: بدون شک در این مسائل ارتباط های معنوی در کار است یعنی هر خدمتی که به مردم صورت گیرد حساب می شود؛ مجلس هم مواظب باشد هرچیزی را تصویب نکند.

وی در پایان یادآور شد: ما تقاضا داریم هر زمانی  به مقتضای همان زمان، کار را پیش ببریم که در این صورت نیز مردم راضی خواهند بود و مشکلات را نیز تحمل خواهند کرد./1330/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات