۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۵۴۴۷۴۷
امام جمعه آبگرم:

پیروزی در مقابل داعش مدیون علما و مراجع است

امام جمعه آبگرم گفت: تاثیرگذاری حکم و فرمان رهبری و مرجعیت به شکل گیری بسیج مردمی و شکست داعش منجر شد؛ بنابراین پیروزی در مقابل داعش مدیون علما و مراجع است.
حجت الاسلام علی صالحی

حجت الاسلام علی صالحی، امام جمعه آبگرم، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین با اشاره به نقش علما و مراجع گفت: در دین اسلام و مذهب شیعه و اهل بیت(ع) امامت و امت واحده و همچنین دفاع و شهادت دارای اهمیت است و این سه عنصر؛ یعنی امام، امت و وحدت دفاع و پیروزی را به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: رهبری و مرجعیت در عراق، ایران و کشورهای اسلامی منطقه باعث پیروزی نیروهای اسلام در مبارزه با گروه‌های تکفیری و شکست داعش در منطقه و سوریه شد؛ در واقع تاثیرگذاری حکم و فرمان رهبری و مرجعیت به شکل گیری بسیج مردمی و شکست داعش منجر شد، بنابراین پیروزی در مقابل داعش مدیون علما و مراجع است.

حجت الاسلام صالحی درباره ضرورت و چگونگی مقابله با تفکرات تکفیری و  داعشی ابراز داشت: هر جنگ، حرکت فکری و انقلاب در ابتدا نوع خاصی از تفکر بوده که در ادامه به حرکتی اجتماعی تبدیل می‌شود؛ بنابراین اگر در مرحله فکر مقابله اتفاق بیفتد گروه‌های افراطی به قدرت نمی‌رسند.

وی در ادامه افزود: در صورتی که با تفکرات افراطی و تکفیری مقابله نشود این جریان‌ها تهاجمی برای امت اسلامی به دنبال خواهند داشت؛ از این رو برای حفظ اسلام اصیل و ناب مقابله با آنها ضرورت دارد.  

امام جمعه آبگرم در پایان به نقش حوزه‌های علمیه و رسانه‌ها در مقابله با تفکرات افراطی اشاره کرد و گفت: تولید فکر و علم در مراکز علمی و انتقال از طریق رسانه‌ها راه کاری مهم در مقابله با تفکرات افراطی است که در این راستا حوزه‌های علمیه و مراکز دانشگاهی و همچنین رسانه‌ها در جریان تبلیغ از نقشی مهم برخوردار هستند./955/ت۳۰۳/ب۲

ارسال نظرات