۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۵۴۴۴۴۰
امام جمعه ایلام:

گرانی حامل های انرژی ظلم و بی عدالتی نسبت به مردم است

امام جمعه ایلام گفت: گرانی بنزین نه تنها سبب اشتغال نمی شود بلکه گرانی سوخت سبب می شود هزاران نفر بیکار شوند و این مساله از سوی مرکز پژوهش های مجلس بیان شد که افزایش قیمت حامل های انرژی منجر به بیکاری ۳۶۰ تا ۳۸۰ هزار نفر خواهد شد.
لطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه ایلام، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه در مسجد جامع شهر ایلام اظهار داشت: اقتدار، عزت و سربلندی ایران مرهون رهبری های حکیمانه مقام معظم رهبری است.

وی افزود: ایران اسلامی یکی از قدرتمندترین کشورها نه تنها در منطقه، بلکه در جهان است و این مساله مورد تایید همه تحلیلگران مسائل سیاسی جهان است.

امام جمعه ایلام خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران دارای قدرتمندترین نظام با داشتن مولفه های اقتدار از قبیل قدرت نظامی، موقعیت سوق الجیشی، نفوذ بسیار بالای فرهنگی و سیاسی و همچنین امنیت بسیار بالای داخلی در جهان و منطقه را دارا است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی عنوان داشت: متاسفانه این تصور غلط و تحلیل نادرست برخی در داخل کشور مبنی بر اینکه هدف داشتن منطقه قدرتمند است و ما نیز به دنبال این مساله هستیم، نادیده گرفتن این واقعیت است که اقتدار و عظمت و عزت نظام را زیر سوال می بریم و برای خوشنودی دشمنان چنین تحلیل های غلط و ناروا را به جامعه القا می کنیم.

وی ادامه داد: بحمدالله با مدیریت حکیمانه رهبر فرزانه، انقلاب و نظام اسلامی در اوج اقتدار  عزت و سربلندی قرار دارد و روز به روز این عزت شکوهمندتر می شود.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام در ادامه سخنان خود به موضوع برجام و توافق هسته ای اشاره کرد و گفت: برجام نه تنها نقطه پایانی بر ایران هراسی نبود بلکه آغاز زنجیره ای از چالش های طراحی شده از سوی دشمن در مقابل نفوذ منطقه ای و قدرت نظامی و اقتدار ایران است.

این مدرس حوزه یادآور شد: مقامات اروپایی کرارا می گویند لازم است جامعه جهانی برای مقابله با فعالیت های بی ثبات کننده منطقه ای ایران و بررسی روش های رفع نگرانی ها در براه فعالیت های موشکی ایران همراه شود.

وی با بیان اینکه پس از امضای برجام سطح خصومت ارتجاع عرب به ویژه رژیم عربستان سعودی علیه ایران بالا رفت، گفت: متاسفانه دولت ایران با مسامحه با اعمال ضد ایرانی سعودیها رفتار می کند و آل سعود در چند مرحله با راه اندازی جنگ نفتی علیه کشورمان و توهین و اتهام پراکنی به مقامات ایران اعمال زشت خود را تشدید کردند.

رییس شورای عالی حوزه علمیه استان ایلام تاکید کرد: با بررسی اعتبار گذرنامه ها در دنیا نشان می دهد که اعتبار گذرنامه ایرانی در دولت فعلی و روزهای پسا برجام نسبت به سال 1389 سقوط کرده است.

خطیب جمعه ایلام ابراز کرد: با اذعان مسؤولان ارشد دولت و مجلس تحریم ها پس از برجام لغو نشد و کشور از رکود اقتصادی خارج نگردید و این در حالی است که رییس جمهور آمریکا درحالی که برجام را توافق خوبی برای آمریکا نمی داند می گوید که تحریم ها را تشدید کردیم.

وی اضافه کرد: با توجه به نقض مکرر برجام از سوی آمریکا پس باقی ماندن در برجام چه فایده ای برای کشور دارد و چرا هنوز مسؤولان باقی ماندن در برجام را شعار می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی در بخش دیگر از سخنان خود به وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و بیان داشت: اساتید انقلابی و متعهد حوزه و دانشگاه باید متولی وحدت بین این دو نهاد مهم و تاثیرگذار باشند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام تصریح کرد: شهید مفتح مبتکر پیوند حوزه و دانشگاه بود و این وحدت پیوند تخصص و تعهد در پیشبرد اهداف انقلاب و نظام اسلامی اقدامی ارزشمند و راهبردی است.

امام جمعه ایلام افزود: حوزه های علمیه دارای جایگاه ارزشمندی در جامعه اسلامی است و در تربیت اقشار مختلف جامعه نقش سازنده ای ایفا می کند و همچنین دانشگاه نیز در حوزه اندیشه علمی و پژوهشی و فناوری جامعه را به سمت رشد و پویایی سوق می دهد.

وی گفت: حوزه و دانشگاه مانند دو بال در تعالی و پیشرفت جامعه نقش اساسی و مهم دارند که بلا تردید اگر پژوهش های علمی در کنار معارف نورانی دین مقدس اسلام قرار گیردقطعا جامعه در مسیر سعادت و توسعه قرار خواهد گرفت.

این مدرس حوزه بیان داشت: شهید مفتح سمبل وحدت حوزه و دانشگاه است و این شهید بزرگوار از بنیانگذاران این وحدت مهم و راهبردی بود و در این مسیر توانست اقدامات ارزشمندی در تحقق اهداف نظام اسلامی انجام دهد.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی در ادامه خطبه های نماز جمعه به عملکرد نچندان راضی کننده دولت در تحقق وعده های انتخاباتی پرداخت و یادآور شد: مردم بشدت از عملکرد دولت ناراضی هستند.

وی ادامه داد: گرانی بنزین نه تنها سبب اشتغال نمی شود بلکه گرانی سوخت سبب می شود هزاران نفر بیکار شوند و این مساله از سوی مرکز پژوهش های مجلس بیان شد که افزایش قیمت حامل های انرژی منجر به بیکاری 360 تا 380 هزار نفر خواهد شد.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: استدلال مسؤولان دولتی برای گران شدن بنزین و گازوئیل در بودجه سال آینده این است که هزینه این گرانی در جهت ایجاد اشتغال خواهد بود.

وی گفت: گرانی انرژی اجحاف و ظلم و بی عدالتی نسبت به مردم است و باید دولت بجای گران کردن انرژی، حقوق های نجومی را از غارتگران بیت المال پس بگیرند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام اذعان داشت: لازم نیست مردم از جزئیات بودجه مطلع باشند بلکه باید مسؤولان از تبعات گرانی بنزین و گازوئیل مطلع شوند و بدانند که نارضایتی مردم از گرانی حامل های انرژی به اوج خود رسیده است ولی متاسفانه گوش شنوایی برای درمان این اوضاع آشفته اقتصادی در دولت وجود ندارد.

این مدرس حوزه با بیان اینکه تحریم های اقتصادی دشمن بخاطر شکست فتنه 88 و ناکامی سران فتنه در عدم تحقق مطالبات دشمنان در سقوط نظام اسلامی است، گفت: هدف اصلی و راهبردی طراحان فتنه 88 در داخل و حامیان آمریکایی و اروپایی و صهیونیستی و ارتجاع عرب در جهت براندازی نظام و شکست انقلاب اسلامی بود.

وی اضافه کرد: دشمنان خارجی با هماهنگی کامل با سران فتنه 88 تمام قد در مقابل تمامیت نظام و انقلاب اسلامی ایستادند که می توان گفت فتنه 88 شباهت بسیار نزدیکی با جنگ احزاب در صدر اسلام دارد که در ان تمام کفر و شرک و نفاق در برابر اسلام قرار گرفتند.

خطیب جمعه ایلام تصریح کرد: در فتنه 88 کفر جهانی و صهیونیست بین المللی و ارتجاع عرب و مجموعه های ضد انقلاب در کنار سران فتنه در یک اردوگاه جمع شدند و هدف اصلی انها براندازی نظام اسلامی بود که مردم با خق حماسه 9 دی توطئه دشمنان را خنثی و سران فتنه را برای همیشه رسوا و ذلیل کردند.

امام جمعه ایلام همچنین با تقدیر از وزیر کشور گفت: انتصاب حسین کلانتری معاون سابق سیاسی امنیتی استاندار ایلام در سمت مدیرکل امنیتی وزارت کشور جای تقدیر و تحسین دارد.

وی ادامه داد: حسین کلانتری در سمت معاونت استانداری ایلام طی سال‌های گذشته منشأ اثرات خیر بوده و در ایام اربعین حسینی تمام تلاش خود را برای پذیرایی و رفاه حال زوار به کار گرفت که این روحیه حسینی قابل تحسین و تشکر است که جا دارد از حسن انتخاب وزیر کشور تقدیر کنم و برای حسین کلانتری مدیرکل محترم امنیتی وزیر کشور در سمت جدید آرزوی توفیق دارم.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی در پایان گفت: از جواهر بختیاری که از بانوان ورزشکار ایلامی که صاحب مدال طلای آسیا بخاطر کسب مقام قهرمانی آسیا برای کشور عزیزمان ایران تقدیر و تشکر می کنیم و این پیروزی را به ایشان و خانواده محترم و جامعه بانوان ورزشکار استان تبریک و تهنیت می گوییم./۸۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات