۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۵۴۴۱۹۵
امیرآبادی مطرح کرد؛

افزایش عیوب وجه تفاوت بودجه ۹۷ با بودجه سال گذشته

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه ۹۷ در ماهیت خود تفاوت چندانی با بودجه سال گذشته ندارد و فقط عیوب آن اضافه شده است.
احمد امیرآبادی فراهانی

احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو‌ با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، با اشاره به ارائه لایحه بودجه ۹۷ به مجلس گفت: دولت‌ها موظف هستند که در زمان مقرر لوایح بودجه را تقدیم مجلس کنند.

این عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه ۹۷ در ماهیت خود تفاوت چندانی با بودجه سال گذشته ندارد و فقط عیوب آن اضافه شده است، خاطرنشان کرد: در طرح دولت برای حذف یارانه‌ بگیرها ۳۳ میلیون نفر تحت الشعاع قرار می‌گیرند، در حالی که دولت مکانیزمی برای حذف این افراد ندارد.

وی مشکل دیگر بودجه ۹۷ را افزایش قیمت حامل‌های انرژی عنوان کرد و اظهار داشت: قرار است مبلغ حاصل شده از افزایش قیمت حامل‌های انرژی به اشتغالزایی اختصاص یابد و در اختیار وزارت رفاه قرار گیرد، اما ابهام اینجاست که وزارت رفاه چگونه می‌خواهد اشتغال زایی کند؟

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وضعیت بانک‌ها در بودجه سال آتی تعیین تکلیف نشده‌ است، گفت: علاوه بر اشکالات جدی موجود در بودجه، وضعیت بدهی‌های دولت نیز مشخص نشده است، بدهی‌های دولت باید از ۴۰ درصد تولید ناخالص ملی بیشتر نشود و اگر این اتفاق بیفتد طبق قانون باید از مجلس و هیأت وزیران مصوبات خاص دریافت شود.

امیرآبادی فراهانی در پایان، گفت: میزان دریافت کنندگان حقوق بازنشستگی به حقوق بگیران شاغل رسیده که قطعا این موضوع در امر اقتصاد خطرناک و مهم است./۸۵۶/ت
۳۰۲/ق

ارسال نظرات