۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۵۴۳۵۶۳
حجت‌الاسلام والمسلمین عابدی خبر داد؛

برگزاری کنگره حضرت آمنه/ پایان تفسیر علی بن ابراهیم قمی

استاد درس خارج حوزه علمیه قم از برگزاری کنگره حضرت آمنه(س) در سال آینده خبر داد و گفت: کنگره حضرت آمنه یکی از دستاوردهای مهم آستان مقدس حضرت معصومه(س) است.
عابدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجتالاسلام والمسلمین احمد عابدی پیش از ظهر امروز در مراسم دیدار اعضای پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) که در سالن محراب شبستان بزرگ امام خمینی(ره) این آستان مقدس صورت پذیرفت از به پایان رسیدن تفسیر علی بن ابراهیم قمی خبر داد و اظهار داشت: یک نسخه دو جلدی خطی بسیار نفیس از این تفسیر که کتابت آن به قرن ششم اختصاص دارد از سوی پژوهشگاه علامه طباطبایی مورد بررسی قرار گرفته که حدود 13 جلد پاورقی و‌ توضیحات به آن اضافه شده است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تاکید بر این که در مورد تفسیر شریف المیزان علامه طباطبایی فعالیت های پژوهشی مطلوبی دنبال شده است، گفت: در مورد این تفسیر شریف مراحل استخراج منابع پژوهشی به پایان رسیده و شیوه‌نامه‌ای برای منسجم کردن این کتاب  گرانقدر در دستور کار پژوهشگاه قرار گرفته است.

حجتالاسلام والمسلمین عابدی با بیان این که وجود قدسی حضرت معصومه(س) برکات بسیاری را برای شهر قم به دنبال داشته‌ است، ابراز داشت: در مورد شخصیت معیار و جهانی حضرت معصومه(س) به همین نکته باید بسنده کرد که پیروان مذاهب مختلف از جمله اهل سنت به ایشان عنایتی خاص دارند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم از برگزاری کنگره حضرت آمنه(س) در سال آینده خبر داد و گفت: این کنگره یکی از دستاوردهای مهم آستان مقدس حضرت معصومه(س) است؛ چرا که حضرت آمنه(س) در میان علمای اهل سنت جایگاه خاصی دارند و در این صورت نیز خباثت وهابی‌ها و ظلم‌های این گروه به شخصیت‌هایی همانند حضرت آمنه(س) برای اهل تعقل به نمایش در خواهد آمد.

حجتالاسلام والمسلمین عابدی در ادامه ارائه گزارش فعالیت های پژوهشی پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) از تک نگاری پژوهشکده علامه طباطبائی در ذیل مبانی خاص خبر داد و گفت: در این پژوهشکده در بخش نخست به دنبال تک‌‌نگاری‌ها هستیم و برخی از محورها و موضوع‌های خاص را در این قالب پیگیری می‌کنیم./837/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات