۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۵۴۳۳۰۱
مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه:

دشمنان به دنبال اختلاف میان حوزه و دانشگاه هستند

حجت الاسلام کیومرزی گفت: سال هاست دشمنان نظام به دنبال اختلاف انداختن بین حوزه و دانشگاه هستند؛ به همین دلیل حوزه و دانشگاه نباید از این توطئه‌های دشمن غفلت کنند.
دیدار دانشگاهیان و حوزویان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام غلامرضا کیومرزی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه ظهر امروز در دیدار جمعی از اهالی حوزه و دانشگاه در دانشگاه ارومیه با اشاره نزدیکی هفته وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار داشت: حوزه و دانشگاه دو پشتوانه محکم برای نظام اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه سال هاست که معاندان و دشمنان نظام و اسلام تلاش دارند بین این دو عنصر، اختلاف و جدایی بیندازند، افزود: دشمنان از این رهگذر تلاش دارند تا مقاصد شوم خودشان را در کشورهای اسلامی به ویژه در ایران به اجرا در آورند.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه خاطرنشان کرد: دشمنان تا به امروز موفق نشده‌اند تا اهداف شیطانی خود را به نتیجه برسانند و از این به بعد هم با هوشیاری حوزه و دانشگاه موفق نخواهند شد.

وی ادامه داد: حوزه و دانشگاه هیچ افتراق و جدایی با همدیگر ندارند، شاید در برخی مواضع با هم دیگر در مسائل علمی اختلاف داشته باشند ولی هدف و رسالت هر دو یکی است؛ به این معنا که یک رسالت بر دوش حوزه نهاده شده و رسالت دیگری بر دوش دانشگاه است.

حجت الاسلام کیومرزی با بیان اینکه حوزه و دانشگاه هر دو با انجام رسالت خود به بهترین نحو می توانند در جامعه مفید باشند، تصریح کرد: این وحدت و اتحاد است که می تواند جامعه اسلامی را به سمت پیشرفت در معنویات، شیوه ها و ابزارها برساند.

وی ابراز داشت: رسالت دانشگاه اداره جامعه برای فن‌آوری و علوم تجربی است و رسالت حوزه هدایت و راهنمایی دینی دانشگاهیان در جامعه است، بزرگترین افتخار دانشگاه این است که از راهنمایی‌های حوزه در راستای پیشرفت جامعه اسلامی استفاده می‌کند و دنباله رو مکتب اهل بیت(ع) است.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه گفت: وحدت حوزه و دانشگاه به معنای وجود اختلاف میان این دو نیست، حوزه و دانشگاه هیچ اختلافی باهم ندارند فقط رسالت‌ها و وظایفی که برای هر دو تعریف شده است متفاوت است و هر دو در راستای پیروی از دستورات رهبر انقلاب برای موفقیت کشور حرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: در علوم انسانی ضعف‌های بسیاری وجود دارد؛ اما لازم است با همدلی و همیاری میان این دو مجموعه دغدغه ها و خواسته های رهبری رفع شود./۸۵۴/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات