۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶
کد خبر: ۵۴۳۱۹۸
در جمع اساتید سطح یک مطرح شد؛

لزوم تأسیس مرکز مطالعات روان شناختی تربیتی حوزه

حجت الاسلام میرزایی با اشاره به لزوم تأسیس مرکز مطالعات روان شناختی تربیتی حوزه گفت: اضافه شدن آموزش های روش سبک زندگی به نظام آموزشی طلاب امری حیاتی است.
طلبه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اجلاس مدیران سطح یک مدارس علمیه استان قم با موضوع نقش اساتید در قرین سازی آموزش با پژوهش و تهذیب با تأکید بر پژوهش شامگاه چهارشنبه در سالن همایش های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد.

حجت الاسلام حسین میرزایی استاد حوزه علمیه حضرت بقیه الله(عج) قنوات و نماینده کارگروه مشاوره و هدایت تحصیلی در این مراسم با بیان این که دانش روان شناسی با رویکرد اسلامی می تواند به کمک طلاب سطح یک بیاید، ابراز داشت: اساتیدی که در کنار گنجینه دانش آموختگان حوزوی، موفق به فراگیری دانش های روز شده اند می توانند در خدمت تعالی اهداف حوزه ها باشند.

وی تأکید کرد: طلاب و فراگیران سطح یک علاوه بر ساحت های طلبگی نوجوانانی هستند که در فناوری های جدید رشد یافته و نیازهای جدی روانی دارند، بنابراین برای طلاب مهارت هایی از جمله آنها داشتن مهارت های فردی و تحصیلی لازم است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به فراوانی مشکلات بین طلاب عنوان کرد: بخشی از آنها مربوط به جامعه، بخشی به علت کاستی های درون سازمانی حوزه و بخشی از مشکلات به علت مسائل روانشناسی است، بنابراین جا دارد به موضوعات مهمی از جمله سبک زندگی و آموزش های فردی و اجتماعی توجه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم تأسیس مرکز مطالعات روان شناختی تربیتی حوزه یادآور شد: اضافه شدن آموزش های روش سبک زندگی به نظام آموزشی طلاب امری حیاتی است به گونه ای که طلاب حداقل برای هر پایه تحصیلی 16 ساعت توسط استاد مشاور این آموزش ها را فرابگیرند.

حجت الاسلام میرزایی با تأکید براین که در مورد حوزه مسؤولان باید پاسخگو باشند، خاطرنشان کرد: هرچند موظف به دیدن رویش ها هستیم ولی نباید از کاستی ها نیز غافل باشیم؛ بحث مهم پرونده هدایت تحصیلی طلاب است، چراکه رشد علمی طلبه در گرو رشد ساحت های گوناگون تحصیلی، مهارتی، عاطفی و ارتقای بهداشت روانی است.

وی تشکیل مرکز مختص به امور تحصیلی را نیز امری لازم برشمرد و ابراز داشت: با عنایت به حجم گسترده طلاب به نظر می رسد جا دارد که یک مرکز مشاوره و تخصصی ویژه روش های مطالعه، استعدادیابی، تندخوانی و دیگر مسائل تحصیلی ویژه طلاب سطح یک راه اندازی شود./1330/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات