۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۵۴۳۰۶۱
استاد سطح عالی حوزه علمیه قم:

محاسبه نفس انسان را از خطرات دنیوی حفظ می کند

حجت الاسلام وطن خواه با اشاره به این که محاسبه نفس انسان را از خطرات دنیوی حفظ می کند، گفت: کسی که در زندگی خود از شهوت های خود پیروی کند، راه شیطان را رفته است.
آیت الله حسن وطن خواه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قم حجتالاسلام حسن وطن خواه استاد سطح عالی حوزه علمیه قم امروز ظهر در مدرسه فقهی آل یاسین قم، گفت: محاسبه نفس را طلاب در زندگی خود فراموش نکنند و سعی کنند هر روز برای خود محاسبه نفس داشته باشند تا سرباز خوبی برای امام زمان باشند.

وی افزود: غیبت و دروغ از گناهان کبیره بوده که انسان ها باید از این نوع گناهان دوری کنند و کسی که در زندگی خود از دورغ و غیبت دوری نکند، راه خدا را درست نمی رود.

حجت الاسلام وطن خواه با بیان این که راه گناه با سبک زندگی اهل بیت جمع نمی شود، بیان داشت: انجام واجبات و ترک محرمات از کارهایی بوده که انسان ها باید در زندگی شخصی خود داشته باشند.

وی ابراز داشت: تنها چیزی که انسان ها به همراه خود به دنیایی دیگر می برند، نامه ی اعمال آن ها است و کسی که در زندگی خود اخلاق خوب نداشته و اهل پرهیزگاری از گناه نباشد، نمی تواند اعمال خوبی برای خود داشته باشد و مورد غضب خدا قرار می گیرد.

استاد حوزه علمیه سطح عالی قم با بیان این که طلاب در کارهای خود رضایت خدا را در نظر داشته باشند، خاطرنشان کرد: رضایت خدا در کارها سبب نشاط در زندگی می شود.

وی با توجه به این که محاسبه نفس انسان را از خطرات دنیوی حفظ می کند، اظهار داشت: شیطان انسان را از راه خدا دور می کند و کسی که در زندگی خود از شهوت های خود پیروی کند، راه شیطان را رفته است.

حجت الاسلام وطن خواه بیان داشت: کارهای علمی، اخلاقی و عبادی سه کاری بوده که طلاب باید در زندگی روزانه خود داشته باشند و در هرکدام از این کارهای کوتاهی بکنند باید در راه خدا توبه کنند.

وی با اشاره به این که توبه انسان را در راه خدا ثابت قدم می دارد، اظهار داشت: غیبت کردن در درس با بهانه های بی جا نمی تواند طلبه را با درس انس بدهد و غیبت در درس انسان را از درس دور نگه می دارد.

وی در پایان گفت: نماز شب را طلاب در زندگی روزانه خود داشته باشند و طلبه ای در زندگی خود با عبادت مانوس شود، می تواند سرباز خوبی برای امام زمان باشد./9707/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات